Heb gelukkig de meter gefotografeerd toen die al op de grond lag. Met duidelijk afleesbare meterstand. Maar tot nu is de maatschappij blind en doof voor mijn argumenten.MogelijkHeb die inderdaad tijdig doorgegeven als daar om gevraagd werd. Wel enkel de meterstand van de digitale meter.
Zou het kunnen dat de plaatser van de digitale meter verzaakt heeft aan het doorgeven van de eindstand analoge meter?
Ik heb voor alle vervangen meters (4 stuks) een brief van Fluvius met de meterstanden bij vervanging ...
Als je die niet hebt, zit probleem daar waarschijnlijk
Heb je de meters gefotografeerd of minstens opgeschreven voor ze ze vervingen ?
(ikke wel ... )
Ik heb dat document teruggevonden, maar blijkbaar is dit bij de energieleverancier niet bekend. Ze hanteren een totaal andere eindstand van de meter.Normaal heb je toch bij de verandering van de meter, een document ontvangen met de oude en nieuwe meterstanden, met tevens de datum waarop de omschakeling gebeurde..
Ik heb de betwisting direct na het ontvangen factuur ingediend, en kreeg daar 3 maand later antwoord op dat "aanpassing niet mogelijk was".Ik lees in uw eerste post: "De maatschappij weigert mij te laten weten hoe zij tot het mij aangerekend verbruik zijn gekomen en blijven mij het teveel aanrekenen."
Als men iets aanrekent dat niet correct is kan u dit best asap via aangetekende brief met antwoordkaart betwisten. U voegt zoveel mogelijk bewijzen erbij en op die basis vraagt u een correcte afrekening binnen de vijf werkdagen.
Meestal is vermelding dat u tevens een klacht indient bij FOD economie en de ombudsdienst energie ook nuttig. FOD economie volgt elk dossier op en ooit heb ik de CEO van een groot bedrijf aan de lijn gehad met de vraag om mijn klacht in te trekken omdat er boetes zouden volgen...
Je leverancier gebruikt de tellerstanden zoals doorgegeven door fluvius. Wat zegt fluvius?In december krijg ik de afrekening elektriciteit toegestuurd waarin een analoge eindstand wordt vermeld die helemaal niet klopt, want in sept 2022 werd een digitale meter geplaatst. De som van de eindstand analoge meter bij wegneming (heb foto) en de digitale meter bij opneming in december is 427kwh minder dan wat men mij wil aanrekenen. Ik heb direct gereageerd, maar het blijkt onmogelijk duidelijkheid te krijgen hoe men aan die analoge eindstand komt. Wel blijft men druk zetten om alsnog die rekening te betalen. Bestaat er een organisme dat mensen bijstaat in zo'n situatie, want op de leverancier kan ik helemaal niet rekenen.