Leverancier komt contract niet na

RENWIN
Topic Starter
Berichten: 154

Leverancier komt contract niet na

#1 , 10 mar 2023 11:01

In maart 2022 gingen wij in zee met een firma voor de lichtstudie van onze nieuwbouw.
Daar werd door ons dan ook de offerte onderschreven.
Vandaag, bijna een jaar later, is de afwerking nog steeds niet helemaal klaar. Diverse mails werden verstuurd, diverse telefoongesprekken, …. Steeds was er een excuus. Nu moeten enkel nog 3 afdekplaatjes worden geïnstalleerd.
Wij hebben 2 weken geleden dat een aangetekend schrijven verstuurd met de vraag om één en ander af te werken tegen eind volgende week. Tot heden geen enkel gevolg.
Welke stappen kunnen we nu nog ondernemen? Kunnen we dat voor een vrederechter brengen? Of???
Graag jullie advies

LYNX XX
Berichten: 2495
Juridisch actief: Nee

#2 , 10 mar 2023 11:13

Indien de factuur nog niet helemaal betaald is, er een gedeelte onbetaald laten. Wel een gedeelte dat belangrijk genoeg is voor plaatsing van die 3 afdekplaatjes.

RENWIN
Topic Starter
Berichten: 154

#3 , 10 mar 2023 11:50

Er staat nog een aanzienelijk deel open, en wij hebben al gemeld dat we dat niet gaan betalen. Maar ook daarop geen reactie.
Intussen wordt onze woning wel niet verder afgewerkt. Kan ik nu gewoon iemand anders aanspreken? Loop ik dan niet het risico dat de huidige nalatige leverancier mij een ‘proces’ aandoet?

Reclame

LYNX XX
Berichten: 2495
Juridisch actief: Nee

#4 , 10 mar 2023 12:07

tik eens op google het volgende in : een factuur bij aannemingswerken betwisten - FOD Economie

RENWIN
Topic Starter
Berichten: 154

#5 , 10 mar 2023 12:41

Beste Lynx xx , heb dat bekeken. Wat daar staat hebben we gedaan, nl de ingbrekestelling. Maar de firma reageert niet.
We gaan allicht volgende week persoonlijk ter plaatse om alsnog de eindafwerking te bekomen. Lukt dat niet dan gaan we in eerste instantie naar het vredegerecht?

LYNX XX
Berichten: 2495
Juridisch actief: Nee

#6 , 10 mar 2023 13:01

Actie is zeker noodzakelijk.Kunt ook tevens een klacht indienen bij FOD economie.
De problemen bij u zijn momenteel op veel plaatsen schering en inslag.

Terug naar “Consumenten Koop”