opzeggen telefooncontract met benodigde volmacht!

Marcel Stressy
Topic Starter
Berichten: 29
Juridisch actief: Nee

opzeggen telefooncontract met benodigde volmacht!

#1 , 27 feb 2023 20:48

Mijn dementerende moeder is opgenomen in woonzorgcentrum. Ik wou haar telefoonabonnement opzeggen in de proximuswinkel. Ik had haar identiteitskaart bij en klantennummer en bewijs van vertegenwoordiging in admistratieve zaken wzc. Het personeelslid zei dat dit onvoldoende is.... hiervoor is een volmacht nodig. Dit kan toch niet waar zijn? Waarschijnlijk bedoeld hij hier een zelfgeschreven volmacht ondertekend door mijn moeder?

Issued
Berichten: 1227

#2 , 27 feb 2023 21:27

Is uw moeder officieel dementerend en niet meer in staat zelf beslissingen te maken cfr is er een bewindvoerder aangesteld? Zoniet is zij wettelijk gezien bij verstand en is er een geschreven volmacht nodig

Marcel Stressy
Topic Starter
Berichten: 29
Juridisch actief: Nee

#3 , 27 feb 2023 22:25

Okay, bedankt, ik ken de diagnose later, waarschijnlijk wel wat aan de hand! Zodus kan ik nog wel verder met de geschreven volmacht. Toch al eens samen nadenken over de toekomst! Merci!

Reclame

Franciscus
Berichten: 38592

#4 , 27 feb 2023 23:57

Ik had een document dat ik lasthebber was voor een aangetrouwde nicht.
Ik vertegenwoordigde haar in alle zaken.
Voor alle zekerheid op dat blad stond dus de lastgeving die zij getekend had en evenzo de fotokopies de Eid van ons beiden .
En mijn handtekening voor aanvaarding van de lastgeving.

Ik heb zelfs haar eigendommen verkocht ttz de comprosissen getekend, deed haar bankzaken en ziekenfonds vertegenwoordigde haar op verschillende VME 's. Besprak de zaken in ziekenhuis in WZC enz enz .
Nergens heeft men mijn document in twijfel getrokken.

artemis
Berichten: 3293

#5 , 28 feb 2023 11:23

Stel een opzegbrief op in naam van uw moeder en laat haar die ondertekenen. Deze kan u gaan afgeven of aangetekend versturen.

Marcel Stressy
Topic Starter
Berichten: 29
Juridisch actief: Nee

#6 , 28 feb 2023 13:53

Is ondertussen geschreven en ingeleverd, komt goed, maar ik kon mijn tijd wel anders besteden dan deze administratieve bezigheden. Lang leve de administratieve vereenvoudiging...

LeenW
Berichten: 12827

#7 , 28 feb 2023 14:14

Zo abnormaal vind ik dat persoonlijk niet. Als u iets bij haar bank wil regelen, gaan ze nog een pak strenger zijn. Best steeds op voorhand informeren welke documenten u nodig gaat hebben.

Marcel Stressy
Topic Starter
Berichten: 29
Juridisch actief: Nee

#8 , 28 feb 2023 15:56

Dat is correct, en maar goed ook! Maar abonneren, kopen kan in één muisklik, opzeggen is moeilijker

weergave
Berichten: 71

#9 , 04 mar 2023 09:45

Tegenwoordig kan je abonnement ook online opzeggen
het advies is niet binden je hebt altijd een advocaat nodig of rechtspersoon die gestudeerd heeft in rechten.

Terug naar “Consumenten Koop”