Rechtszaak zonder advocaat

Betje20
Topic Starter
Berichten: 30

Rechtszaak zonder advocaat

#1 , 21 feb 2023 13:19

Hoe start ik zonder advocaat een zaak tegen een luchtvaartmaatschappij? Ik heb 100% en aantoonbaar gelijk in een bepaalde zaak, omdat ik bandopnames in mijn bezit heb alsmede een geschreven brief van die maatschappij dat ze fout zaten. Mijn kosten zijn aanzienlijk, zeker alle uren die ik erin heb moeten steken om het originele problemen (hun fout) op te lossen. Ik ben bereid om een paar honderd euro aan proceskosten te verliezen, maar wil mijn verhaal hoe dan ook voor een rechter vertellen en om de maatschappij hopelijk te dwingen een terugbetaling te doen. Baat het niet, dan schaadt het misschien een beetje... jammer in dat geval :-)

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Sirkii
Berichten: 5396

#2 , 21 feb 2023 18:32

Wat staat in hun algemene voorwaarden betreffende uw casus ? Voor vertragingen/vluchtannulaties zijn forfaitaire schadevoorzieninhdn voorzien. Uw “uren” recupereren zal ws tegenvallen.

Betje20
Topic Starter
Berichten: 30

#3 , 21 feb 2023 19:50

Ze hebben mij Economy class tickets verkocht terwijl ik duidelijk business class had gezegd. Het gesprek is opgenomen maar ze hebben meermaals in meerdere gesprekken dat ik nooit business class heb gezegd. Via GDPR heb ik de opnames ontvangen en binnen 14 seconden zeg ik zeer duidelijk business class. Ze hebben het zelfs op papier toegegeven (excuusbrief) dat ik inderdaad business had geboekt. Maar ze geven de extra kosten niet terug. Hiervoor staat natuurlijk niets in de voorwaarden. Ze hebben niet geleverd wat ik geboekt had. Kosten €880 + alle tijd + accountantskosten (ivm chargebacks die geweigerd werden) en zo'n 24 uur aan wachttijd en gesprekstijd van zo'n 15 gesprekken!) + schrijven brieven + versturen aangetekende brieven + 6 gesprekken & wachttijd AMEX + brieven richting AMEX. Allemaal omdat deze maatschappij, die we allemaal in België heel goed kennen, toe heeft gegeven fout te zitten maar geen verantwoordelijkheid wil nemen. Vooral het keiharde liegen over wat ik wel/niet heb gezegd gaat mij te ver. Het is nu een persoonlijke kwestie geworden en ik wil dit voor de rechter brengen.

Reclame

Terug naar “Consumenten Koop”