Dode pixel garantie apple Macbook

Jonny5
Topic Starter
Berichten: 3

Dode pixel garantie apple Macbook

#1 , 18 mei 2009 22:18

Hallo,

Ik ben sinds een jaar in het bezit van een Apple Macbook.

Sinds kort kreeg ik vlekken op mijn scherm, en mijn leverancier (S&S) heeft dit vervangen onder garantie.
Echter, het nieuwe scherm bezit blijkbaar 4 dode pixels. Ik vind dit persoonlijk onaanvaardbaar, maar in de winkel wisten ze mij het volgende te vertellen:
"De Macbook is een consumentenlaptop en niet bedoeld voor professioneel gebruik. Hierdoor geeft apple geen pixel garantie op de schermen."

Dit vind ik niet terecht. Ik heb 1.400 eur betaald voor mijn machine en verwacht dan toch dat ik waar voor mijn geld krijg. Ze hebben een (zogezegd) nieuw scherm gestoken. Zijn ze dan niet verplicht om mij een goed scherm te geven?

Een opmerking hierbij is dat een van de pixels in het midden van het scherm gesitueerd is.

Mijn vragen:
1) Is S&S verplicht om mij een scherm zonder pixelfouten te geven?

2) Is de garantie werkelijk beperkt tot 1 jaar op Apple laptops? Ik meen dat de minimumgarantie 2 jaar is?

3) Is er bijkomende garantie op mijn nieuw scherm?


Heel erg bedankt alvast!

groeten!

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Drone
Berichten: 3040
Locatie: st-niklaas

#2 , 20 mei 2009 18:06

2 jaar garantie

4 dode pixels = onaanvaardaar en niet echt een correcte "reparatie"

nieuw scherm = nieuwe 2 jaar garantie maar dan alleen op het scherm ( als ik mij niet vergis )

de echte juristen zullen u verder kunnen helpen :)

Jonny5
Topic Starter
Berichten: 3

#3 , 21 mei 2009 15:07

heel erg bedankt! :)

Reclame

Terug naar “Consumenten Koop”