Hallo,
Ik ben sinds een jaar in het bezit van een Apple Macbook.
Sinds kort kreeg ik vlekken op mijn scherm, en mijn leverancier (S&S) heeft dit vervangen onder garantie.
Echter, het nieuwe scherm bezit blijkbaar 4 dode pixels. Ik vind dit persoonlijk onaanvaardbaar, maar in de winkel wisten ze mij het volgende te vertellen:
"De Macbook is een consumentenlaptop en niet bedoeld voor professioneel gebruik. Hierdoor geeft apple geen pixel garantie op de schermen."
Dit vind ik niet terecht. Ik heb 1.400 eur betaald voor mijn machine en verwacht dan toch dat ik waar voor mijn geld krijg. Ze hebben een (zogezegd) nieuw scherm gestoken. Zijn ze dan niet verplicht om mij een goed scherm te geven?
Een opmerking hierbij is dat een van de pixels in het midden van het scherm gesitueerd is.
Mijn vragen:
1) Is S&S verplicht om mij een scherm zonder pixelfouten te geven?
2) Is de garantie werkelijk beperkt tot 1 jaar op Apple laptops? Ik meen dat de minimumgarantie 2 jaar is?
3) Is er bijkomende garantie op mijn nieuw scherm?
Heel erg bedankt alvast!
groeten!