auto verkopen zonder keuring en carpas

Thomas_A
Berichten: 2304
Juridisch actief: Nee

Re: auto verkopen zonder keuring en carpas

#16 , 03 feb 2023 13:05

We zijn intussen weer een paar dagen verder en ik neem aan dat de koper nog steeds niets heeft laten weten. Ik zou het laten rusten.

Kans is veel groter dat het effectief een autocrosser is en uw auto met dat doel gekocht heeft.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
freebutterflyx
Topic Starter
Berichten: 100

#17 , 03 feb 2023 17:42

We zijn intussen weer een paar dagen verder en ik neem aan dat de koper nog steeds niets heeft laten weten. Ik zou het laten rusten.

Kans is veel groter dat het effectief een autocrosser is en uw auto met dat doel gekocht heeft.
Ondertussen niks meer vernomen van de koper. Ik zal het zeker gewoon zo laten en hem in ieder geval ook niet zelf contacteren.

Wat ik me dan gewoon afvraag: hoe moest ik dit dan aanpakken?

Een kennis heeft vorig jaar vorig jaar de oude auto van zijn grootvader verkocht.
Die auto had hij destijds geerft en was ondertussen een oldtimer maar niet ingeschreven als oldtimer. Hij had de bedoeling om deze te restaureren maar is er nooit toe gekomen en heeft hem dan maar verkocht. Hij reed niet en zou zeker niet de keuring geraakt zijn.

Inazuma
Berichten: 9769
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#18 , 04 feb 2023 09:21

Moeilijk om dit voor de keuring aan te vragen denk ik.
Dat is nochtans wat standaard voorzien is:

Je vraagt om een carpass op de keuring, net voor die keuring aanvangt

Bij keuring verkoop is carpass standaard.

Reclame

Terug naar “Consumenten Koop”