Garantie samsung zogezegde vochtschade

Bieke001
Topic Starter

Garantie samsung zogezegde vochtschade

#1 , 14 mei 2009 08:38

In juni 2007 kocht ik in een winkel een samsung gsm. Enige tijd terug ging het achtergrondlampje stuk en gaf ik hem binnen ter herstelling (onder garantie). Na ongeveer 1 week krijgen we bericht dat de gsm hersteld is. Eenmaal in de winkel zeiden ze ons dat de gsm onherstelbaar beschadigd was door vochtschade. Ik had al zo een vermoeden dat ze vochtschade zouden aanhalen (door eerdere ervaringen) en was hier niet mee akkoord.
Ik bel naar de klachtendienst en krijg daar mevrouw Patricia Geysemans aan de lijn. Zij zoekt het dossier op en zegt dat het niet om vochtschade gaat en dat er een vergissing moet gebeurd zijn (geen bewijzen van). Zij raad ons aan om een mail te sturen naar info@samsung.be en het probleem voor te leggen. Ik doe dit. Na een paar dagen krijg ik een mail dat de gsm 3x voor hetzelfde probleem binnen moet komen voordat er een nieuwe gsm of creditnota gegeven wordt. De gsm wordt terug binnengegeven.
Na een tijdje krijgen we telefoon van de winkel en zeggen ze ons dat het toch om vochtschade gaat en dat samsung de gsm enkel wil teruggeven tegen de som van +-34 euro (ookal hebben zij ons zelf gezegd de gsm 3x op te sturen). ik bel terug naar de klachtendienst en krijg terug mevrouw Patricia Geysemans aan de telefoon en zij zegt dat ze een vergissing begaan heeft en de oorzaak dus wel vochtschade is en dat het duidelijk op de foto's te zien is en dat het niet onder garantie valt.
Hoe kunnen we zeker zijn dat die foto's ook echt van mijn gsmtoestel zijn? De gsm is nooit in water gevallen of dergelijke, dus als het over vocht zoals speeksel, zweet enz gaat is dit dan geen productiefout? En is er een mogelijkheid om toch een nieuwe gsm te bekomen? Na veel aandringen heeft de winkel er toch voor kunnen zorgen dat we de gsm terugkregen zonder kosten te moeten betalen.
Ik heb ook op enkele forums gelezen dat er nog wel klachten zijn ivm vochtschade en garanties en dat sommige mensen na lang aandringen toch een nieuwe gsm krijgen en andere dan weer niet...dit klopt toch allemaal niet. Wat te doen?

Reclame

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding