Webwinkel weigert terugbetaling aangekocht artikel

RonaldPatsy
Topic Starter
Berichten: 16
Juridisch actief: Nee

Webwinkel weigert terugbetaling aangekocht artikel

#1 , 02 jan 2023 20:07

Het is iets genuanceerder dan de titel aangeeft, ik leg het even uit :

We kochten online een artikel bij een bekende webwinkel.
Bij de levering ontvingen we een verkeerd artikel.
Ik begreep niet goed waarom dat artikel die dag geleverd werd want het bestelde artikel stond tot een uur na levering (na het telefonisch contacteren van de klantendienst) nog steeds gemarkeerd als niet verzonden.
Aan de telefoon kon me niet gezegd worden of het artikel afgehaald zou worden. Aangezien de grootte en het gewicht van het artikel was dat mijn eerste zorg.
Ontgoocheld stuurde ik nadien een mail naar de klantendienst.
Er werd in mijn plaats een retourzending aangemaakt en een "afspraak" om het artikel te laten ophalen, daarnaast werd het artikel dat niet geleverd werd en reeds betaald was terug besteld door hen.
Ondanks ik vroeg om mijn artikel te leveren op het moment dat het verkeerd artikel opgehaald zou worden werd dit pertinent geweigerd.
De levering van mijn artikel zou pas plaats vinden nadat het verkeerd artikel bij mij thuis opgehaald werd, dan nog na onderzoek waar het fout liep.

Omdat de communicatie aan de telefoon niet vlot verliep, ik geen inspraak had op het moment van afhaling en er geweigerd werd om mijn betaald artikel zo snel mogelijk na te sturen of dit te leveren bij afhaling, slonk mijn vertrouwen nog meer en kocht ik het artikel bij een andere winkel.
Ik annuleerde dan ook de bestelling die zij plaatsten om mijn artikel na te leveren.
Ik zou het toch niet meer tijdig ontvangen, voor de feestdagen waar het voor bestemd was.

Intussen heb ik al anderhalve week contact met de klantendienst met de vraag het bedrag van het artikel dat ik aankocht bij hen maar zij niet leverden terug te storten op mijn rekening.
Daarbij heb ik verschillende keren uitdrukkelijk vermeld dat zij uiteraard het verkeerd artikel dat zij mij opstuurden nadien kunnen komen afhalen, op afspraak.
Ik heb zelf voorgesteld om mij gewoon een bewijs door te sturen van de overschrijving, het bedrag hoeft desnoods nog niet op mijn rekening te staan op het moment dat zij hun artikel afhalen bij me thuis.
Zij blijven doorzetten dat zij het bedrag van mijn aankoop pas zullen terug storten nadat zij hun artikel opgehaald hebben.
Hiervan krijg ik zelf geen bewijs.
Ik zou moeten tekenen als zij hun artikel ophalen en dan zou dit online vermeld worden.
Met andere woorden krijg ik zelf geen bewijs bij afgifte van het verkeerd artikel, moet ik zelf nog iets ondertekenen en hopen dat ze deze keer wel correct handelen.
En nadien dus op mijn centen wachten....

Wat zijn mijn rechten als consument?
Kunnen zij blijven weigeren om het bedrag terug te storten voordat ze het verkeerd artikel opgehaald hebben?
Heb ik dan geen rechten?
Uiteindelijk heb ik betaald voor een artikel dat nooit verzonden werd (dit is eenvoudig te bewijzen door de afmetingen en het gewicht van het pakket dat geleverd werd, dat niet overéénstemt met dit van mijn aankoop).
Zij maken een fout door een verkeerd artikel te leveren en ik moet me plooien naar hun voorwaarden zonder enige zekerheid?
Alle hulp is welkom.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
LeenW
Berichten: 12811

#2 , 02 jan 2023 20:17

Het zijn twee aparte zaken. U hebt een goed ontvangen dat niet voor u is en bijgevolg onmiddellijk moet teruggeven. Ten tweede hebt u gebruik gemaakt van uw herroepingsrecht om de (correcte) overeenkomst te annuleren, daarbij heeft de verkoper 14 dagen om uw geld terug te geven. Het lijkt mij bijgevolg logisch dat u hier als eerste handelt.

RonaldPatsy
Topic Starter
Berichten: 16
Juridisch actief: Nee

#3 , 02 jan 2023 20:51

Het zijn twee aparte zaken. U hebt een goed ontvangen dat niet voor u is en bijgevolg onmiddellijk moet teruggeven. Ten tweede hebt u gebruik gemaakt van uw herroepingsrecht om de (correcte) overeenkomst te annuleren, daarbij heeft de verkoper 14 dagen om uw geld terug te geven. Het lijkt mij bijgevolg logisch dat u hier als eerste handelt.
Hoezo?

Het goed is verstuurd naar mijn adres en op mijn naam. Ik heb onmiddellijk gebeld en diezelfde dag nog gemaild om te vragen dat ze het komen ophalen en op dat moment mijn artikel leveren.
De verkoper heeft 14 dagen om mijn geld terug te geven zegt u : maar dit wordt geweigerd zolang het ander artikel niet opgehaald is...
Het herroepingsrecht heb ik gebruikt om de tweede bestelling te annuleren : de eerste bestelling dat ik betaalde ontving ik niet. De tweede bestelling is een bestelling die zij zelf plaatsten.
Waarom precies zou ik als eerste moeten handelen?
Ik heb reeds een artikel betaald dat ik niet ontving.

Reclame

Thomas_A
Berichten: 2289
Juridisch actief: Nee

#4 , 02 jan 2023 21:21

Ondanks ik vroeg om mijn artikel te leveren op het moment dat het verkeerd artikel opgehaald zou worden werd dit pertinent geweigerd.
Klink misschien logisch maar is logistiek niet altijd zo eenvoudig. Retourgoederen gaan niet altijd naar dezelfde plaats, laden vrachtwagen gebeurt in bepaalde volgorde, …

Het is niet zo dat u geen inspraak heeft. Als ze een tijdstip voorstellen dat niet past, zullen ze wel een nieuw voorstel moeten doen. Maar dat de volgende stap is dat ze de goederen ophalen, is echt niet zo raar.

U hebt daarna toch niet minder zekerheid dan toen u al betaalde en nog niks ontvangen had?

LeenW
Berichten: 12811

#5 , 02 jan 2023 21:31

Het zijn twee aparte zaken. U hebt een goed ontvangen dat niet voor u is en bijgevolg onmiddellijk moet teruggeven. Ten tweede hebt u gebruik gemaakt van uw herroepingsrecht om de (correcte) overeenkomst te annuleren, daarbij heeft de verkoper 14 dagen om uw geld terug te geven. Het lijkt mij bijgevolg logisch dat u hier als eerste handelt.
Hoezo?

Het goed is verstuurd naar mijn adres en op mijn naam. Ik heb onmiddellijk gebeld en diezelfde dag nog gemaild om te vragen dat ze het komen ophalen en op dat moment mijn artikel leveren.
De verkoper heeft 14 dagen om mijn geld terug te geven zegt u : maar dit wordt geweigerd zolang het ander artikel niet opgehaald is...
Het herroepingsrecht heb ik gebruikt om de tweede bestelling te annuleren : de eerste bestelling dat ik betaalde ontving ik niet. De tweede bestelling is een bestelling die zij zelf plaatsten.
Waarom precies zou ik als eerste moeten handelen?
Ik heb reeds een artikel betaald dat ik niet ontving.
U moet onmiddellijk het artikel retourneren, zij hebben de volledige 14 dagen om uw geld terug te storten. Bijgevolg bent u hier degene die hier in fout bent, aangezien u het fout geleverde artikel nu al even in uw bezit houdt en (voor zover ik uw verhaal goed begrijp) niet echt meewerkt om dit terug te bezorgen. Aangezien dit los staat van hun terugbetalingstermijn, eist u hier iets waar u geen recht op hebt.

RonaldPatsy
Topic Starter
Berichten: 16
Juridisch actief: Nee

#6 , 02 jan 2023 22:30

[/quote]

U moet onmiddellijk het artikel retourneren, zij hebben de volledige 14 dagen om uw geld terug te storten.
[/quote]
Neen, zij zeggen niet dat ze na 14 dagen mijn geld terug gaan storten. Zij zeggen dat ze het enkel terug willen storten nadat ze hun artikel opgehaald hebben.
Ik dacht dat het 2 verschillende zaken waren? Zij halen beiden dus door mekaar?

RonaldPatsy
Topic Starter
Berichten: 16
Juridisch actief: Nee

#7 , 02 jan 2023 22:34

[/quote]

Bijgevolg bent u hier degene die hier in fout bent, aangezien u het fout geleverde artikel nu al even in uw bezit houdt en (voor zover ik uw verhaal goed begrijp) niet echt meewerkt om dit terug te bezorgen.
[/quote]
Dat maakt u ervan.
Ik heb sinds de dag van de levering elke dag (behalve de dagen dat zij niet bereikbaar waren) met hen gecommuniceerd ivm de terugbetaling van mijn artikel en het afhalen van het verkeerd artikel.
Er zijn mij 2 data voorgesteld zonder mij eerst te vragen of dit paste.
Ik heb ook mijn agenda en afspraken en door hun fout ben ik nog eens heel veel tijd extra kwijt geraakt. Eerst door hun verkeerde levering, nadien door hun miscommunicatie.
Waar maakt u dan uit op dat ik niet meewerk aan een oplossing?

RonaldPatsy
Topic Starter
Berichten: 16
Juridisch actief: Nee

#8 , 02 jan 2023 22:46

Ondanks ik vroeg om mijn artikel te leveren op het moment dat het verkeerd artikel opgehaald zou worden werd dit pertinent geweigerd.
Klink misschien logisch maar is logistiek niet altijd zo eenvoudig. Retourgoederen gaan niet altijd naar dezelfde plaats, laden vrachtwagen gebeurt in bepaalde volgorde, …

Het is niet zo dat u geen inspraak heeft. Als ze een tijdstip voorstellen dat niet past, zullen ze wel een nieuw voorstel moeten doen. Maar dat de volgende stap is dat ze de goederen ophalen, is echt niet zo raar.

U hebt daarna toch niet minder zekerheid dan toen u al betaalde en nog niks ontvangen had?
Dat het qua logistiek niet uitvoerbaar kan zijn begrijp ik.
Dat ze het verkeerd artikel ophalen ben ik ook mee akkoord.

Niet minder zekerheid daarentegen...toen ik bestelde had ik volledig vertrouwen in het bedrijf.
Dit is nu tot het nulpunt gezakt.
Ik vind dat ze naar de klant toe die de dupe is van hun fout wel een geste mogen doen door eerst het bedrag terug te storten en nadien het pakket af te halen.
Uiteindelijk heb ik er niet om gevraagd om het verkeerde artikel te ontvangen.

In een andere reactie van een lid hier lees ik dat zij 2 weken tijd hebben om het bedrag van mijn artikel terug te storten op mijn rekening.
Daarentegen reppen ze daar zelf geen woord over. Integendeel ; zij praten over enkel een terugbetaling nadat ze het verkeerd artikel opgehaald hebben.

RonaldPatsy
Topic Starter
Berichten: 16
Juridisch actief: Nee

#9 , 02 jan 2023 22:52

Het zijn twee aparte zaken. U hebt een goed ontvangen dat niet voor u is en bijgevolg onmiddellijk moet teruggeven. Ten tweede hebt u gebruik gemaakt van uw herroepingsrecht om de (correcte) overeenkomst te annuleren, daarbij heeft de verkoper 14 dagen om uw geld terug te geven. Het lijkt mij bijgevolg logisch dat u hier als eerste handelt.
Hoezo?

Het goed is verstuurd naar mijn adres en op mijn naam. Ik heb onmiddellijk gebeld en diezelfde dag nog gemaild om te vragen dat ze het komen ophalen en op dat moment mijn artikel leveren.
De verkoper heeft 14 dagen om mijn geld terug te geven zegt u : maar dit wordt geweigerd zolang het ander artikel niet opgehaald is...
Het herroepingsrecht heb ik gebruikt om de tweede bestelling te annuleren : de eerste bestelling dat ik betaalde ontving ik niet. De tweede bestelling is een bestelling die zij zelf plaatsten.
Waarom precies zou ik als eerste moeten handelen?
Ik heb reeds een artikel betaald dat ik niet ontving.
U moet onmiddellijk het artikel retourneren, zij hebben de volledige 14 dagen om uw geld terug te storten. Bijgevolg bent u hier degene die hier in fout bent, aangezien u het fout geleverde artikel nu al even in uw bezit houdt en (voor zover ik uw verhaal goed begrijp) niet echt meewerkt om dit terug te bezorgen. Aangezien dit los staat van hun terugbetalingstermijn, eist u hier iets waar u geen recht op hebt.
Neen, zij zeggen niet dat ze na 14 dagen mijn geld terug gaan storten. Zij zeggen dat ze het enkel terug willen storten nadat ze hun artikel opgehaald hebben.
Ik dacht dat het 2 verschillende zaken waren? Zij halen beiden dus door mekaar?

Dat maakt u ervan.
Ik heb sinds de dag van de levering elke dag (behalve de dagen dat zij niet bereikbaar waren) met hen gecommuniceerd ivm de terugbetaling van mijn artikel EN het afhalen van het verkeerd artikel.
Er zijn mij 2 data voorgesteld zonder mij eerst te vragen of dit paste.
Ik heb ook mijn agenda en afspraken en door hun fout ben ik nog eens heel veel tijd extra kwijt geraakt. Eerst door hun verkeerde levering, nadien door hun miscommunicatie.
Waar maakt u dan uit op dat ik niet meewerk aan een oplossing?

Chicane12
Berichten: 12
Juridisch actief: Nee

#10 , 03 jan 2023 04:32

U zegt
"dit is eenvoudig te bewijzen door de afmetingen en het gewicht van het pakket dat geleverd werd, dat niet overéénstemt met dit van mijn aankoop"

Als dit dus zo eenvoudig te bewijzen is, waarom hebt u het geleverde artikel dan niet geweigerd bij levering?
Dan konden ze gelijk hun foute artikel terug meenemen waardoor u niet met de problemen zat voor een afspraak dat ze dit komen halen, en konden ze direct het juiste artikel wel versturen of de bestelling annuleren en u gelijk terug betalen?

En kunt u het foute artikel niet zelf binnenbrengen voor retourzending? Of gaat het om een zeer groot/zwaar artikel? Waarbij ik me dan gelijk weer afvraag indien het laatste het geval is waarom je dit dan bij levering niet gelijk weer hebt meegegeven

RonaldPatsy
Topic Starter
Berichten: 16
Juridisch actief: Nee

#11 , 03 jan 2023 07:51

U zegt
"dit is eenvoudig te bewijzen door de afmetingen en het gewicht van het pakket dat geleverd werd, dat niet overéénstemt met dit van mijn aankoop"

Als dit dus zo eenvoudig te bewijzen is, waarom hebt u het geleverde artikel dan niet geweigerd bij levering?
Dan konden ze gelijk hun foute artikel terug meenemen waardoor u niet met de problemen zat voor een afspraak dat ze dit komen halen, en konden ze direct het juiste artikel wel versturen of de bestelling annuleren en u gelijk terug betalen?

En kunt u het foute artikel niet zelf binnenbrengen voor retourzending? Of gaat het om een zeer groot/zwaar artikel? Waarbij ik me dan gelijk weer afvraag indien het laatste het geval is waarom je dit dan bij levering niet gelijk weer hebt meegegeven
Van het artikel dat ik bestelde had ik ook een redelijk groot pakket verwacht.
Ik zeg enkel dat ze kunnen zien aan de afmetingen en het gewicht dat die afmetingen verschillen met dat van het verkeerd artikel.
De persoon die het pakket bij me thuis ontving was ten eerste niet op de hoogte van wat ik bestelde en ten tweede kon mijn artikel uiteindelijk in een verkeerde verpakking zitten.
Had ik dit niet in mijn beginpost geschreven dat het een groot en zwaar pakket is?
Om die reden komen ze het afhalen.
Waarom zou ik volgens u een pakket aannemen van een artikel waar ik niets mee kan, dat in mijn weg staat als ik daarna wat ik nodig heb nog eens moet bestellen bij een andere webwinkel?
Om dit bedrag 2x uit te geven en mijn dagen te vullen?

RonaldPatsy
Topic Starter
Berichten: 16
Juridisch actief: Nee

#12 , 03 jan 2023 08:17

BELANGRIJK

Ik merk dat ik mijn beginpost niet meer kan aanpassen maar om verwarring te voorkomen :
In mijn beginpost staat dat mijn bestelling tot (minstens) 1 uur na levering van het verkeerd artikel volgens de website niet verzonden was.
Na het telefonisch contact met de klantenservice werd dit aangepast naar "afgeleverd".
Hoe een bestelling van "enkel ingepakt/niet verzonden" op een uur tijd kan veranderen naar "afgeleverd" in de praktijk is mij een raadsel.

Vandaar veronderstel ik dat iemand het hier ziet als 2 verschillende zaken.

LYNX XX
Berichten: 2493
Juridisch actief: Nee

#13 , 03 jan 2023 11:01

Het is iets genuanceerder dan de titel aangeeft, ik leg het even uit :

We kochten online een artikel bij een bekende webwinkel.
Bij de levering ontvingen we een verkeerd artikel.
Ik begreep niet goed waarom dat artikel die dag geleverd werd want het bestelde artikel stond tot een uur na levering (na het telefonisch contacteren van de klantendienst) nog steeds gemarkeerd als niet verzonden.
Aan de telefoon kon me niet gezegd worden of het artikel afgehaald zou worden. Aangezien de grootte en het gewicht van het artikel was dat mijn eerste zorg.
Ontgoocheld stuurde ik nadien een mail naar de klantendienst.
Er werd in mijn plaats een retourzending aangemaakt en een "afspraak" om het artikel te laten ophalen, daarnaast werd het artikel dat niet geleverd werd en reeds betaald was terug besteld door hen.
Ondanks ik vroeg om mijn artikel te leveren op het moment dat het verkeerd artikel opgehaald zou worden werd dit pertinent geweigerd.
De levering van mijn artikel zou pas plaats vinden nadat het verkeerd artikel bij mij thuis opgehaald werd, dan nog na onderzoek waar het fout liep.

Omdat de communicatie aan de telefoon niet vlot verliep, ik geen inspraak had op het moment van afhaling en er geweigerd werd om mijn betaald artikel zo snel mogelijk na te sturen of dit te leveren bij afhaling, slonk mijn vertrouwen nog meer en kocht ik het artikel bij een andere winkel.
Ik annuleerde dan ook de bestelling die zij plaatsten om mijn artikel na te leveren.
Ik zou het toch niet meer tijdig ontvangen, voor de feestdagen waar het voor bestemd was.

Intussen heb ik al anderhalve week contact met de klantendienst met de vraag het bedrag van het artikel dat ik aankocht bij hen maar zij niet leverden terug te storten op mijn rekening.
Daarbij heb ik verschillende keren uitdrukkelijk vermeld dat zij uiteraard het verkeerd artikel dat zij mij opstuurden nadien kunnen komen afhalen, op afspraak.
Ik heb zelf voorgesteld om mij gewoon een bewijs door te sturen van de overschrijving, het bedrag hoeft desnoods nog niet op mijn rekening te staan op het moment dat zij hun artikel afhalen bij me thuis.
Zij blijven doorzetten dat zij het bedrag van mijn aankoop pas zullen terug storten nadat zij hun artikel opgehaald hebben.
Hiervan krijg ik zelf geen bewijs.
Ik zou moeten tekenen als zij hun artikel ophalen en dan zou dit online vermeld worden.
Met andere woorden krijg ik zelf geen bewijs bij afgifte van het verkeerd artikel, moet ik zelf nog iets ondertekenen en hopen dat ze deze keer wel correct handelen.
En nadien dus op mijn centen wachten....

Wat zijn mijn rechten als consument?
Kunnen zij blijven weigeren om het bedrag terug te storten voordat ze het verkeerd artikel opgehaald hebben?
Heb ik dan geen rechten?
Uiteindelijk heb ik betaald voor een artikel dat nooit verzonden werd (dit is eenvoudig te bewijzen door de afmetingen en het gewicht van het pakket dat geleverd werd, dat niet overéénstemt met dit van mijn aankoop).
Zij maken een fout door een verkeerd artikel te leveren en ik moet me plooien naar hun voorwaarden zonder enige zekerheid?
Alle hulp is welkom.

In de eerste plaats zou het wenselijk zijn om te weten om wat soort toestel het gaat.

Ten tweede : vind ik de werkwijze van TS helemaal ongepast en verkeerd. Het is belangrijk de algemene voorwaarden van deze gekende online firma te lezen en dan te reageren.

Ten derde : retourzendingen ( opgehaald ) gebeuren niet door dezelfde route wagen als de leveringen aan huis.

Ten vierde : terugbetaling na ontvangst retourzending is logisch en de terugbetaling binnen de 14 dagen eveneens.

Ten vijfde : het is zo maar niet met een vingerknip dat men goesting inplant in de routes van leveringen en terugzendingen. De logistiek van dit bedrijf is immens en zeer ingewikkeld. Tip breng eens een bezoek aan dit bedrijf en vergewis u van de werkwijzen alles computergestuurd en zeer ingewikkeld.

Ten zesde : de administraties van deze firma's zijn enorm gerelatteerd aan normen en verwerkingswijzen. Zijn niet zo maar op wens te verbreken.

Ten zevende : stel u eens een beetje tolerant op en meewerkend en volg de voorschriften.

Volg ook de reacties van de mede forumleden.

RonaldPatsy
Topic Starter
Berichten: 16
Juridisch actief: Nee

#14 , 03 jan 2023 11:13

Het is iets genuanceerder dan de titel aangeeft, ik leg het even uit :

We kochten online een artikel bij een bekende webwinkel.
Bij de levering ontvingen we een verkeerd artikel.
Ik begreep niet goed waarom dat artikel die dag geleverd werd want het bestelde artikel stond tot een uur na levering (na het telefonisch contacteren van de klantendienst) nog steeds gemarkeerd als niet verzonden.
Aan de telefoon kon me niet gezegd worden of het artikel afgehaald zou worden. Aangezien de grootte en het gewicht van het artikel was dat mijn eerste zorg.
Ontgoocheld stuurde ik nadien een mail naar de klantendienst.
Er werd in mijn plaats een retourzending aangemaakt en een "afspraak" om het artikel te laten ophalen, daarnaast werd het artikel dat niet geleverd werd en reeds betaald was terug besteld door hen.
Ondanks ik vroeg om mijn artikel te leveren op het moment dat het verkeerd artikel opgehaald zou worden werd dit pertinent geweigerd.
De levering van mijn artikel zou pas plaats vinden nadat het verkeerd artikel bij mij thuis opgehaald werd, dan nog na onderzoek waar het fout liep.

Omdat de communicatie aan de telefoon niet vlot verliep, ik geen inspraak had op het moment van afhaling en er geweigerd werd om mijn betaald artikel zo snel mogelijk na te sturen of dit te leveren bij afhaling, slonk mijn vertrouwen nog meer en kocht ik het artikel bij een andere winkel.
Ik annuleerde dan ook de bestelling die zij plaatsten om mijn artikel na te leveren.
Ik zou het toch niet meer tijdig ontvangen, voor de feestdagen waar het voor bestemd was.

Intussen heb ik al anderhalve week contact met de klantendienst met de vraag het bedrag van het artikel dat ik aankocht bij hen maar zij niet leverden terug te storten op mijn rekening.
Daarbij heb ik verschillende keren uitdrukkelijk vermeld dat zij uiteraard het verkeerd artikel dat zij mij opstuurden nadien kunnen komen afhalen, op afspraak.
Ik heb zelf voorgesteld om mij gewoon een bewijs door te sturen van de overschrijving, het bedrag hoeft desnoods nog niet op mijn rekening te staan op het moment dat zij hun artikel afhalen bij me thuis.
Zij blijven doorzetten dat zij het bedrag van mijn aankoop pas zullen terug storten nadat zij hun artikel opgehaald hebben.
Hiervan krijg ik zelf geen bewijs.
Ik zou moeten tekenen als zij hun artikel ophalen en dan zou dit online vermeld worden.
Met andere woorden krijg ik zelf geen bewijs bij afgifte van het verkeerd artikel, moet ik zelf nog iets ondertekenen en hopen dat ze deze keer wel correct handelen.
En nadien dus op mijn centen wachten....

Wat zijn mijn rechten als consument?
Kunnen zij blijven weigeren om het bedrag terug te storten voordat ze het verkeerd artikel opgehaald hebben?
Heb ik dan geen rechten?
Uiteindelijk heb ik betaald voor een artikel dat nooit verzonden werd (dit is eenvoudig te bewijzen door de afmetingen en het gewicht van het pakket dat geleverd werd, dat niet overéénstemt met dit van mijn aankoop).
Zij maken een fout door een verkeerd artikel te leveren en ik moet me plooien naar hun voorwaarden zonder enige zekerheid?
Alle hulp is welkom.

In de eerste plaats zou het wenselijk zijn om te weten om wat soort toestel het gaat.

Ten tweede : vind ik de werkwijze van TS helemaal ongepast en verkeerd. Het is belangrijk de algemene voorwaarden van deze gekende online firma te lezen en dan te reageren.

Ten derde : retourzendingen ( opgehaald ) gebeuren niet door dezelfde route wagen als de leveringen aan huis.

Ten vierde : terugbetaling na ontvangst retourzending is logisch en de terugbetaling binnen de 14 dagen eveneens.

Ten vijfde : het is zo maar niet met een vingerknip dat men goesting inplant in de routes van leveringen en terugzendingen. De logistiek van dit bedrijf is immens en zeer ingewikkeld. Tip breng eens een bezoek aan dit bedrijf en vergewis u van de werkwijzen alles computergestuurd en zeer ingewikkeld.

Ten zesde : de administraties van deze firma's zijn enorm gerelatteerd aan normen en verwerkingswijzen. Zijn niet zo maar op wens te verbreken.

Ten zevende : stel u eens een beetje tolerant op en meewerkend en volg de voorschriften.

Volg ook de reacties van de mede forumleden.
Ten tweede : u kan hier gewoon naar vragen zonder iemand te beschuldigen van ongepast gedrag
Ten vierde : het betaald artikel is nooit geleverd.
Ten vijfde : komt het bedrijf bij mij ook nakijken welke chaos het veroorzaakte?
Ten zesde : klantonvriendelijke werkwijzen in dit geval.
Ten achtste : geplaatst met de glimlach veronderstel ik? Dan kent u de voorwaarden.

Thomas_A
Berichten: 2289
Juridisch actief: Nee

#15 , 03 jan 2023 11:31

RonaldPatsy, wat verwacht u nu nog van dit forum?

Heel wat ervaren bijdragers hebben hun mening gegeven, maar u bent het er duidelijk niet mee eens. Dat is uw recht, maar u gaat hierdoor niet ineens een ander advies krijgen.

Terug naar “Consumenten Koop”