Webwinkel weigert terugbetaling aangekocht artikel

RonaldPatsy
Topic Starter
Berichten: 16
Juridisch actief: Nee

Re: Webwinkel weigert terugbetaling aangekocht artikel

#16 , 03 jan 2023 11:39

De reacties tot hiertoe waren altijd gericht ten voordele van het bedrijf, zonder rekening te houden met de klant.

Wat ik tot hier geleerd heb uit deze ervaring is :

In geval men een verkeerd product ontvangt dat de waarde overschrijdt van het aankoopbedrag men
1- beter zwijgt en het verkeerd geleverd product houdt voor zichzelf
2- het product dat niet geleverd werd vervolgens ergens anders aankoopt.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
LYNX XX
Berichten: 2495
Juridisch actief: Nee

#17 , 03 jan 2023 12:47

RonaldPatsy, wat verwacht u nu nog van dit forum?

Heel wat ervaren bijdragers hebben hun mening gegeven, maar u bent het er duidelijk niet mee eens. Dat is uw recht, maar u gaat hierdoor niet ineens een ander advies krijgen.
Ik treed Thomas hier helemaal bij, en bovendien kletsen de ervaren bijdragers niet uit hun nek.

RonaldPatsy
Topic Starter
Berichten: 16
Juridisch actief: Nee

#18 , 03 jan 2023 18:13

RonaldPatsy, wat verwacht u nu nog van dit forum?

Heel wat ervaren bijdragers hebben hun mening gegeven, maar u bent het er duidelijk niet mee eens. Dat is uw recht, maar u gaat hierdoor niet ineens een ander advies krijgen.
Dat er misschien geen andere oplossing zal zijn daar kan ik eventueel nog inkomen.
Dat er daarom met beschuldigingen moet gegooid worden daar kan ik het inderdaad niet mee eens zijn.
Wanneer ik daar op antwoord krijg ik geen reactie meer, maar wanneer u dit post volgen die personen wel.
Voor sommigen hier is het misschien een lachertje om 2x (ongeveer) hetzelfde bedrag te kunnen uitgeven op kort termijn.
En blijkbaar hebben die mensen ook tijd in overvloed, want om een afspraak te maken voor afhaling moet ik 3 (!) dagen doorgeven waarop ik me volledig kan vrij maken.
Niet iedereen heeft tijd en geld in overvloed.

Zijn jullie dan allemaal zo goed vertrouwend dat jullie een artikel laten afhalen zonder daar een bewijs van te krijgen?

Reclame

Franciscus
Berichten: 38583

#19 , 03 jan 2023 20:07

Kan u dat pakketje niet afgeven in een afhaalpunt - in dit geval als ophaalpunt - in uw omgeving?

LYNX XX
Berichten: 2495
Juridisch actief: Nee

#20 , 04 jan 2023 09:02

RonaldPatsy, wat verwacht u nu nog van dit forum?

Heel wat ervaren bijdragers hebben hun mening gegeven, maar u bent het er duidelijk niet mee eens. Dat is uw recht, maar u gaat hierdoor niet ineens een ander advies krijgen.
Dat er misschien geen andere oplossing zal zijn daar kan ik eventueel nog inkomen.
Dat er daarom met beschuldigingen moet gegooid worden daar kan ik het inderdaad niet mee eens zijn.
Wanneer ik daar op antwoord krijg ik geen reactie meer, maar wanneer u dit post volgen die personen wel.
Voor sommigen hier is het misschien een lachertje om 2x (ongeveer) hetzelfde bedrag te kunnen uitgeven op kort termijn.
En blijkbaar hebben die mensen ook tijd in overvloed, want om een afspraak te maken voor afhaling moet ik 3 (!) dagen doorgeven waarop ik me volledig kan vrij maken.
Niet iedereen heeft tijd en geld in overvloed.

Zijn jullie dan allemaal zo goed vertrouwend dat jullie een artikel laten afhalen zonder daar een bewijs van te krijgen?
Toch even een reactie : de ernstige forumleden doen hun uiterste best om een gegrond antwoord te geven. Of zij tijd zat hebben ??
Zij spenderen dikwijls zelfs hun nachtelijke uren om topic starters te helpen en opzoekwerk te doen. In sommige gevallen met weinig respect van TS'ers. En op dit JF zitten tal van gerespecteerde en zeer bekwame leden. Zonder hen bestond JF niet en viel er hier enorme bron aan ervaring, kennis en bekwaaheden ten grabbel en ongebruikt.

In een van uw reacties meldt u zelf dat een een geroot en zwaar pak moest zijn; en dat er een kleiner pak geleverd werd.
U zegt tevens dat een ander persoon de zending heeft aangenomen ; normaal die persoon inlichten welk soort zending en dat het een groot en zwwar pak zal wezen.
Ook een afspraak maken op een bepaalde dag en indien u niet aanwezig kunt zijn ( door uw drukke leven ) dezelfde of een andere persoon het laten ontvangen.
Dus al tijd onnodig verloren.

RonaldPatsy
Topic Starter
Berichten: 16
Juridisch actief: Nee

#21 , 04 jan 2023 10:37

Kan u dat pakketje niet afgeven in een afhaalpunt - in dit geval als ophaalpunt - in uw omgeving?
Nee het is veel zwaar daarom ook dat ze voorstellen het zelf af te halen.

RonaldPatsy
Topic Starter
Berichten: 16
Juridisch actief: Nee

#22 , 04 jan 2023 10:54

RonaldPatsy, wat verwacht u nu nog van dit forum?

Heel wat ervaren bijdragers hebben hun mening gegeven, maar u bent het er duidelijk niet mee eens. Dat is uw recht, maar u gaat hierdoor niet ineens een ander advies krijgen.
Dat er misschien geen andere oplossing zal zijn daar kan ik eventueel nog inkomen.
Dat er daarom met beschuldigingen moet gegooid worden daar kan ik het inderdaad niet mee eens zijn.
Wanneer ik daar op antwoord krijg ik geen reactie meer, maar wanneer u dit post volgen die personen wel.
Voor sommigen hier is het misschien een lachertje om 2x (ongeveer) hetzelfde bedrag te kunnen uitgeven op kort termijn.
En blijkbaar hebben die mensen ook tijd in overvloed, want om een afspraak te maken voor afhaling moet ik 3 (!) dagen doorgeven waarop ik me volledig kan vrij maken.
Niet iedereen heeft tijd en geld in overvloed.

Zijn jullie dan allemaal zo goed vertrouwend dat jullie een artikel laten afhalen zonder daar een bewijs van te krijgen?
Toch even een reactie : de ernstige forumleden doen hun uiterste best om een gegrond antwoord te geven. Of zij tijd zat hebben ??
Zij spenderen dikwijls zelfs hun nachtelijke uren om topic starters te helpen en opzoekwerk te doen. In sommige gevallen met weinig respect van TS'ers. En op dit JF zitten tal van gerespecteerde en zeer bekwame leden. Zonder hen bestond JF niet en viel er hier enorme bron aan ervaring, kennis en bekwaaheden ten grabbel en ongebruikt.

In een van uw reacties meldt u zelf dat een een geroot en zwaar pak moest zijn; en dat er een kleiner pak geleverd werd.
U zegt tevens dat een ander persoon de zending heeft aangenomen ; normaal die persoon inlichten welk soort zending en dat het een groot en zwwar pak zal wezen.
Ook een afspraak maken op een bepaalde dag en indien u niet aanwezig kunt zijn ( door uw drukke leven ) dezelfde of een andere persoon het laten ontvangen.
Dus al tijd onnodig verloren.
Om mensen ten onrechte te verwijten en te beschuldigen van ongepast gedrag (waarom nog steeds geen antwoord op!) en ander commentaar van sommige leden is er alvast niet veel opzoekwerk nodig.

Misschien moet u ook eens alles herlezen want ik heb nergens geschreven dat er een klein pakket was.
Te meer het artikel dat geleverd werd kon in die doos qua afmetingen.

En op de vragen antwoorden dat werkelijk gesteld worden, is dat zo een opgave?
Niemand rept hier een woord over het feit dat er geen bewijs afgegeven wordt bij ophaling.

In mijn kennissenkring heb ik ook geen mensen die zich buiten het weekend een hele dag kunnen vrijmaken.
Vind u dat overigens normaal dat men 3 dagen moet opgeven?
Ik heb ooit door een bedrijf een artikel moeten laten afhalen en één dag doorgeven was voldoende.

andoramata
Berichten: 87
Juridisch actief: Nee

#23 , 04 jan 2023 11:29

Het is zeer ongebruikelijk dat de opzender of het transportbedrijf het pak bij u thuis komt terughalen. Heb zelf wel eens iets retour gezonden door een ophaling met de post van thuis uit. (Afhaaldienst bij particulieren door Bpost en betaald door de opzender in het kader van een retourprocedure. Een bezorger haalt het zelfs op verdiep bij u op)
Deze dienst heb ik dan wel zelf betaald aan de Post en alles is achteraf zoals een retour behandelt incl terugbetaling na ontvangst van het retour gezonden pakket.
Indien zij u beloven terug te halen dan zou ik zeker ervoor zorgen dat ze een bewijs van afhaling ondertekenen. Deze bedrijven volgen strikte procedures en denken zoals een informaticasysteem. 1 afwijking en er gebeurt niks...

Zou u zeker ook willen aanraden te communiceren via mail of iets anders dat na te lezen en afdrukbaar is. Schriftelijk dus. Telefonische communicatie verloopt in dergelijke gevallen meestal als U heeft gelijk, we zien wat we kunnen doen... .... Vergeet niet dat er een groot verschil is tussen de winkel die opzendt en het transportbedrijf. Heeft u een duidelijke communicatie met de winkel, de opzender?
Omdat ik ook al wel één en ander heb meegemaakt met zendingen laat ik voortaan altijd leveren in een postpunt en haal het met de auto/taxi daar af als het te zwaar is. Bezorgers van transportbedrijven werken aan minimumtarieven en brengen het meestal niet verder dan de voordeur gelijkvloers.

RonaldPatsy
Topic Starter
Berichten: 16
Juridisch actief: Nee

#24 , 04 jan 2023 12:25

Het is zeer ongebruikelijk dat de opzender of het transportbedrijf het pak bij u thuis komt terughalen. Heb zelf wel eens iets retour gezonden door een ophaling met de post van thuis uit. (Afhaaldienst bij particulieren door Bpost en betaald door de opzender in het kader van een retourprocedure. Een bezorger haalt het zelfs op verdiep bij u op)
Deze dienst heb ik dan wel zelf betaald aan de Post en alles is achteraf zoals een retour behandelt incl terugbetaling na ontvangst van het retour gezonden pakket.
Indien zij u beloven terug te halen dan zou ik zeker ervoor zorgen dat ze een bewijs van afhaling ondertekenen. Deze bedrijven volgen strikte procedures en denken zoals een informaticasysteem. 1 afwijking en er gebeurt niks...

Zou u zeker ook willen aanraden te communiceren via mail of iets anders dat na te lezen en afdrukbaar is. Schriftelijk dus. Telefonische communicatie verloopt in dergelijke gevallen meestal als U heeft gelijk, we zien wat we kunnen doen... .... Vergeet niet dat er een groot verschil is tussen de winkel die opzendt en het transportbedrijf. Heeft u een duidelijke communicatie met de winkel, de opzender?
Omdat ik ook al wel één en ander heb meegemaakt met zendingen laat ik voortaan altijd leveren in een postpunt en haal het met de auto/taxi daar af als het te zwaar is. Bezorgers van transportbedrijven werken aan minimumtarieven en brengen het meestal niet verder dan de voordeur gelijkvloers.
Buiten dat één telefoontje, de dag zelf van de levering heb ik alle communicatie via mail laten gebeuren. Zelfs het telefoongesprek heb ik opgenomen ; het gebeurt wel eens dat er mondeling iets beloofd wordt maar niet uitgevoerd.

Ik ben blij dat er eindelijk eens iemand reageert die ook inziet dat het toch vreemd is om geen bewijs te krijgen van afhaling.
Dit heb nu al 2 x gevraagd via mail, dat ik naast het zelf aftekenen, ook een bewijs krijg dat ik het pakket meegaf. Maar ze antwoorden er gewoon niet op.

De communicatie met de winkel laat te wensen over op verschillende gebieden.
Ze antwoorden niet meer dan 1x dag.
Vragen bijvoorbeeld de vrijdag of ik maandag thuis ben en als ik daar nog 's middags op reageer, dan verfoeien ze om daar de vrijdag of de zaterdag nog op te antwoorden.
Ze eisen maar er is geen enkele medewerking van hun kant om het vlot te laten verlopen.

Chicane12
Berichten: 12
Juridisch actief: Nee

#25 , 05 jan 2023 01:52

Voor de levering (ik lees dat er iemand anders het pakket in ontvangst heeft genomen) kon je dan wel snel een gepaste datum en oplossing vinden, maar voor een ophaling dan kun je ineens niemand meer inschakelen? Kom he...
Bovendien vindt ik het ook zeer vreemd dat elke vorm van vraag over het pakket inhoud/waarde/bedrijfsnaam dat je dat steeds ontwijkt
Ik begin hier vermoedens te krijgen van illegale praktijken

RonaldPatsy
Topic Starter
Berichten: 16
Juridisch actief: Nee

#26 , 05 jan 2023 10:33

Voor de levering (ik lees dat er iemand anders het pakket in ontvangst heeft genomen) kon je dan wel snel een gepaste datum en oplossing vinden, maar voor een ophaling dan kun je ineens niemand meer inschakelen? Kom he...
Bovendien vindt ik het ook zeer vreemd dat elke vorm van vraag over het pakket inhoud/waarde/bedrijfsnaam dat je dat steeds ontwijkt
Ik begin hier vermoedens te krijgen van illegale praktijken
Ik ben dan wel benieuwd over welke vorm van illegale praktijken dit zou kunnen gaan :lol:
Wat heeft de waarde van het pakket er mee te maken en waarom maakt het uit of het om een tandenborstel gaat of een trampoline?
De bedrijfsnaam is bewust niet vernoemd om te voorkomen dat ik daarna gezeur krijg een bedrijf zwart te willen maken.
Wat wel eens gebeurt op bepaalde fora :o
Bovendien wil ik zelf ter plaatse zijn als het pakket afgehaald wordt. Punt. Dit bedrijf heeft me intussen al voldoende getoond dat ze prutsers zijn.
Zoals je misschien weet zou het de eerste niet zijn dat zijn geld niet terug krijgt na retour.

Heb je buiten valse beschuldigingen en ongegronde vermoedens ook iets positiefs toe te voegen aan dit topic?
Dan hoor ik het graag verder :)

En het is "ik vind" in plaats van "ik vindt"

Ik ben hier niet om spelling te controleren maar aangezien iedereen er hier mag los op fantaseren en suggereren, kan een kleine knipoog daaromtrent geen kwaad.

Toch bedankt voor jouw bijdrage, want nogmaals wordt hier bevestigd dat je in geval van een verkeerde levering van hogere waarde dan het aangekocht product beter je mond houdt.
Je kan dan beter niet melden dat er een verkeerd artikel geleverd werd en dit houden om vervolgens de aankoop van het artikel dat je wel bestelde ergens anders aan te kopen.

Dan vermijd je een hoop tijdverlies, discussies met het bedrijf en de gekste reacties van bepaalde mensen op fora.
Met eerlijk zijn kom je niet ver meer...

JurecaBE
Berichten: 335
Juridisch actief: Nee

#27 , 05 jan 2023 11:25

Tijd voor een slotje.
TS kan altijd een nieuw onderwerp opstarten en mogelijk ons op de hoogte houden over het vervolg.
Zoals reeds geschreven de mensen die hier antwoorden zijn allen vrijwilligers die putten vanuit hun ervaring en soms zeer grote kennis.


https://economie.fgov.be/nl/themas/cons ... escherming
https://www.eccbelgie.be/
JurecaBE moderator

JurecaBE
Berichten: 335
Juridisch actief: Nee

#28 , 09 jan 2023 14:24

AAN TS,

Gelieve geen beledigende en irrelevante commentaren meer te sturen naar personen die u trachten te helpen.
Dat zijn praktijken die niet gewenst worden op dit forum

JurecaBE - moderator
JurecaBE moderator

Terug naar “Consumenten Koop”