Fitness haalt onterecht geld van rekening.

Stijn D
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

Fitness haalt onterecht geld van rekening.

#1 , 30 dec 2022 14:28

Hallo,

Ik ben sinds september aangesloten bij een nieuwe fitness. Hier heb ik een jaarcontract afgesloten.
De betaling van het lidgeld gebeurt via domiciliering.

Nu heb ik gemerkt dat er voor dezelfde referentieperiode al 3 keer onterecht geld is afgehaald van mijn rekening, bovenop het lidgeld.
Mijn lidgeld is wekelijks €8,99. De eerste keer haalden ze €17,98 er af, daarna €55,14 en daarna nog eens €35.96.

Toen ik het opmerkte na 2 onterechte afhalingen heb ik de fitness een mail gestuurd met de vraag om uitleg. Hierop zeiden ze mij at er een fout in hun systeem was en dat het onterecht afgehaalde geld verrekend zou worden. Ik zou 6 weken geen lidgeld moeten betalen.

Deze week haalden ze echter opnieuw onterecht geld af. Nu heb ik via mijn online banking hun domiciliering stop gezet en opnieuw een mail gestuurd.

Had ik de domiciliering mogen stopzetten of niet, en wat zijn mijn rechten?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105
Berichten: 22257
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#2 , 30 dec 2022 15:57

Stuur een AANGETEKENDE BRIEF en mail. Die laatste heeft geen enkele zin .

Valdore
Berichten: 4
Juridisch actief: Nee

#3 , 15 jan 2023 00:44

Je kan een een domiciliëring laten terugvorderen tot 2 maanden uiterlijk nadat het er is afgegaan. Dit kan bij sommige banken online en anders via uw kantoor.

Reclame

Terug naar “Consumenten Koop”