verkoop van een jacuzzi

stoffel5
Topic Starter
Berichten: 5
Juridisch actief: Nee

verkoop van een jacuzzi

#1 , 28 dec 2022 16:02

wij hebben een twee jaar oude jacuzzi te koop staan.
Op 15 oktober laatstleden kwamen de kopers langs om deze te bekijken.
we komen een bedrag overeen €3500 met een voorschot van €500 voor aankoop van een jacuzzi van €3500.
doordat de koper nog geen plaats had om deze te zetten , verhuis had een ander huis gekocht spraken we af dat hij die mocht afhalen in December tenlaatste tussen Kerst en Nieuw.
Op 27 november heb ik gevraagd wanneer kom je 2,3,4 december
hij zei zaterdag 3 december tussen 13 en 14 uur, de dag erop vraagde hij om 9 uur.
1december vraagde hij nog eens de afmetingen en op 2 december om 16uur liet hij weten dat hij niet kwam( had geen hulp)
intussen hadden we heel de plaats ontruimd, wij twee minder invalide dus dit was een hele klus voor ons.
alles terug plaatsen vraagde dan voor de zaterdag erop 10 december maar dat paste niet voor ons, telkens op de berichten gaf hij geen antwoord.
Op 17 december vraagde ik het opnieuw om de jacuzzi op te halen, hij zei tussen kerst en nieuwjaar.
Mijn vriendin vraagde liefst voor 29 december wegens ziekenhuis opname.
volgende week maandag of dinsdag kom ik deze ophalen, ik zei maandag ok zondagavond terugafgezegd.
ik zei we betalen de electricteit en alle onderhoud hij moet tegen dinsdag 27ste op gehaald worden.
DInsdag kom ik deze ophalen zegt hij en welk uur ?
Maandag om 18.40 terug afgezegd
Ik zeg er op dat meen je niet alles weer aan de kant, een hele dag voor niks gewerkt.
Ik had al een andere koper kan er niet mee lachen
maar de jacuzzi werd nog steeds gereserveerd en in behandeling op 2 sites.
dan eist hij de helft van het voorschot, de andere keer mogen we alles houden
ik zie je hebt nog tijd tot nieuwjaar om deze af te halen en nu zijn we de 28ste december en dreigt hij met advocaat en rechtbank.
Hij zegt dat de jacuzzi weg is , hebben foto's ervan en dat we 5 dagen hebben om het voorschotbedrag op zijn rekening te storten en hij 3 dagen om hem op te halen, als mijn vriendin wil videobellen kan ze geen contact krijgen door dat ze niet aanvaard wordt.
Kan hij ons iets doen of verplichten het voorschot weer te storten of is de verkoop is bindend.
Afbeelding

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Berichten: 38602

#2 , 28 dec 2022 16:20

Hij heeft tijd tot en met 31.12.2022.
Geef hem dus vanaf nu elke dag de mogelijkheid om de jacuzzi af te halen .
Daarna stuurt u hem een Aangetekend Schrijven dat gezien niet afgehaald voor 1.1.23
Vraag is hoe is is de communicatie tussen jullie verlopen - telefonisch of per mail ( qua bewijsbaarheid een groot verschil) laat staan schriftelijk per AS.

Dat u alles steeds moet verplaatsen en kosten (verbruik) hebt gemaakt tot 31.12.22 is uw zaak niet de van de koper.

U mag de jacuzzi zeker niet verkopen voor het einde van de afgesproken termijn.

In het document staat geen termijn dus kan u best in uw AS aangeven dat de termijn loopt / liep tot 21.12.22 .

Mijn mening geeft betrokkene nog tijd in de AS tot 15.1.23 om zeker te zijn - net omdat er geen termijn schriftelijk is afgesproken/

Een AS vermeld datum en plaats en woord AANGETEKEND. Vermeld in schrijven dat u de AS ook per gewone post verstuurd en visa versa .
Verstuurde AS met een Antwoord / Reponse kaart.
Stuur een AS aan elke koper afzonderlijk

stoffel5
Topic Starter
Berichten: 5
Juridisch actief: Nee

#3 , 28 dec 2022 16:29

bedankt voor de info,

alles verloopt via facebookmessenger en mail.
hij heeft ons adres en telefoonnummer maar van de koper hebben we juist zijn naam, plaats waar hij gaat wonen, geen adres en geen verdere info over de koper.

Reclame

stoffel5
Topic Starter
Berichten: 5
Juridisch actief: Nee

#4 , 07 jan 2023 14:16

Intussen zijn we 7 januari, jacuzzi is niet afgehaald. Bericht voor nieuwjaar gekregen dat we de voorschot mochten houden.
De dag nadien dat we een week hadden op het terug op zijn rekening te zetten en dat hij anders een advocaat gaat aanstellen om het geld terug te vorderen.
Intussen staat de jacuzzi nog steeds gereserveerd en niet verkocht.
Hoe moet deze soap nu verder?

Thomas_A
Berichten: 2323
Juridisch actief: Nee

#5 , 07 jan 2023 14:43

Negeren. Hij probeert maar.

Je had sowieso al recht op het voorschot en al zeker nadat hij dat nog eens bevestigd heeft.

Daar achteraf op terugkomen, zo werkt het niet.

Franciscus
Berichten: 38602

#6 , 07 jan 2023 15:17

Bij terug een of meer berichten hem nog in kennis stellen dat wanneer hij u nog langer lastig valt u niet zal nalaten om strafklacht in te dienen via politie.

bosprocureur
Berichten: 6858

#7 , 07 jan 2023 18:06

Het zou handig zijn als u toevallig ook schriftelijk bevestiging hebt dat u het voorschot mocht houden.

stoffel5
Topic Starter
Berichten: 5
Juridisch actief: Nee

#8 , 07 jan 2023 18:47

Is via messenger dat hij dit meldde,

stoffel5
Topic Starter
Berichten: 5
Juridisch actief: Nee

#9 , 08 jan 2023 13:16

Gisterenavond terug een aantal berichten gekregen eist nu €250 ipv €500, Betrekt er nu nog een familielid van ons in en zegt dat we geldwolven zijn. er was een aankoop dus. Denken om morgen naar de politie te gaan wegens laster en stalking;

Terug naar “Consumenten Koop”