Campervan

Eddy Janssens
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Campervan

#1 , 24 dec 2022 20:07

Stabroek 23/12/2022

Beste mensen,

Ik heb in april 2022 een nieuwe campervan besteld t.w.v. 80000 euro. De levering zou plaats vinden in februari 2023. In oktober krijg ik van de verkoper de melding dat de capervan niet in februari kan geleverd worden omwille van een gebrek aan onderdelen .Hij zou pas geleverd worden in juni 2023. De campervan kost inmiddels al 95000 euro, waarschijnlijk door duurdere onderdelen Er is dus in april 2022 bij de aankoop een bestelbon opgemaakt en door beide partijen getekend, er staat ook de leveringsdatum op van februari 2023 die dus uitgesteld is. Toen de verkoper mij opbelde om mee te delen dat de levering pas in juni zou plaats vinden, heb ik gevraagd of de prijs zeker niet verhoogd zou worden, hij antwoorde daarop dat dat niet zal gebeuren, maar toch ben ik daar niet gerust in. Is die ongerustheid terecht of niet. Alvast bedankt

Met vriendelijke groeten,

Eddy Janssens

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Lanox
Berichten: 3520
Juridisch actief: Nee

#2 , 24 dec 2022 20:20

Als de overeenkomst van april 2022 aan 80.000 euro op papier staat (of op eender welke andere wijze bewijsbaar is) dient de verkoper aan die voorwaarden te leveren.

mava105
Berichten: 22256
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#3 , 25 dec 2022 10:18

Tenzij er ergens in de aankoopbon staat dat de prijzen kunnen aangepast worden (meestal in kleine lettertjes)

Reclame

Thomas_A
Berichten: 2298
Juridisch actief: Nee

#4 , 25 dec 2022 12:31

En aanvullend op de 2 vorige antwoorden: ook de verkoper zegt blijkbaar dat de prijs niet zal aangepast worden. Moest er iets over in het contract staan, zou hij het dus wel zeggen.

Voor auto’s is een clausule voor latere prijsaanpassingen bij mijn weten niet gebruikelijk. In de bouwsector bijvoorbeeld wel.

Terug naar “Consumenten Koop”