Teveel geleverde stookolie

Wim Thielens
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Teveel geleverde stookolie

#1 , 22 dec 2022 10:57

Ik bestelde 1000l stookolie en betaalde die ook (voor de levering). Na veel slechte communicatie kwam de man eindelijk ter plaatse , begon de stookolie te lossen en was ondertussen druk bezig met zijn telefoon. Nog een geluk dat ik zelf de meter van zijn vrachtwagen qua geleverde hoeveelheid in t oog hield , die ging vlotjes over de 1000 l en na de man aangemaakt hebben te stoppen , stopt de teller op 1362 liter. Ben ik verplicht die extra 362 liter te betalen ?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
stellajupiler135
Berichten: 6
Juridisch actief: Nee

#2 , 22 dec 2022 11:35

Je zal moeten betalen wat op de factuur staat. Je kan niet akkoord gaan met de factuur. Factuurprotest.
Maar in u geval zou ik gewoon de 362l betalen, want dat gaat het goedkoopst zijn.

Franciscus
Berichten: 38595

#3 , 22 dec 2022 11:54

Nog een geluk dat het niet overliep. Dan had u pas problemen gehad. Olieverontreiniging het oplossen daarvan kost immens veel.
Kijk in elk geval of zoiets in uw huispolis is opgenomen.
Niet dat het uw schuld was maar als leverancier niet zelf over de brug komt moet u gaan procederen en dan kan u best goed verzekerd zijn tgo schuld van (contractuele) derden.
Niet dat u moet betalen maar als u daar een rechtszaak voor moet opstarten...

Reclame

Terug naar “Consumenten Koop”