Niet nakomen afspraken

Geldoff
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Niet nakomen afspraken

#1 , 22 dec 2022 08:31

Hallo ik had graag een beetje advies gehad omtrent mijn situatie.

In maart hebben wij zonnepanelen besteld en de plaatsing was voorzien in mei.
Ondertussen zijn we eind december en ook nadert het einde van de overheidspremie voor zonnepanelen.

Er zijn mij 6x schriftelijke datums van plaatsing vermeld waarbij ik elke keer verlof heb moeten nemen en niemand kwam opdagen, waarvan 1 mail dat hij toegeeft dat de beloofde datum weer niet behaald kon worden. Er is mij ook beloofd dat de panelen dit jaar nog zouden liggen vanwegen de premie.

Normaal gingen ze vandaag nog maar is plaatsen maar ik krijg gistere avond om 19u bericht dat ik een bewijs moet hebben of mijn dak geen asbest bevat vooralleer ze komen plaatsen. Na 10 maanden communicatie en datums niet nakomen komt hij hier mee af. Ik heb gisteren avond een dakwerker laten komen en een mail laten opmaken waarin staat dat er geen asbest in het dak bevind sindsdien weer geen antwoord.
Na het voorschot is de communicatie ook heel slecht.

Kan dit allemaal zomaar ?

De algemene voorwaarden heb ik nooit gezien deze staat op de offerte in klein letters "op aanvraag".

Maar er zijn via mail,sms en whatsapp meerdere afspraken en belofte gemaakt.

Wat kan ik hier aandoen ? Of enig advies?

Ik heb voldoende communicatie over niet nagekomen afspraken en beloftes.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
puttemanp
Berichten: 615

#2 , 22 dec 2022 09:28

Mail, Whatsapp, SMS....

Waar is de tijd van een goede ouderwetse aangetekende brief om de aannemer aan te manen de installatie binnen X tijd uit te voeren?

Greetz,

P.

Franciscus
Berichten: 38599

#3 , 22 dec 2022 12:11

Met dwangclausule vb..

Reclame

Chamch
Berichten: 151
Juridisch actief: Nee

#4 , 31 dec 2022 12:05

Het is een moeilijke, wat is een wettelijk doenbare termijn? 16 maand zoals gekend in het nieuws? Of een termijn die in het begin wordt aangegeven, vast onder voorbehoud? Ik vrees dat geduld hier uw beste zaak zal zijn, aangetekend schrijven en aanmanen om de werken uit te voeren binnen een redelijk termijn kunt u proberen, maar dan weet u ook dat als ze hier geen gehoor aan geven, u een 1000 tal euro zal moeten voorschieten om ze te dagvaarden, waarna de rechtbank hoogstwaarschijnlijk de tegenpartij gelijk zal geven. Zij kunnen namelijk heel wat formaliteiten boven halen om de vertraging te ‘bewijzen’, al zijnde het niet echt

Terug naar “Consumenten Koop”