Beste,
Ik verkies voor verschillende redenen papieren facturen te ontvangen in plaats van digitaal.
De afgelopen maanden ontving ik echter steeds vaker en van verschillende bedrijven geen facturen maar wel herinneringen na de vervaldatum die mij onbekend is omdat ik geen factuur ontving.
Zowel voorschotfacturen van nutsvoorzieningen als facturen voor internet.
En telkens met een herinneringskost terwijl er geen factuur werd ontvangen.
Met veel moeite en na een dure en lange wachttijd met gekibbel met de klantendienst werd dan de herinneringskost toch geannuleerd.
De laatste keer heb ikzelf, voor de gestelde vervaldatum die telkens dezelfde is, contact opgenomen met het bedrijf om te vragen waar mijn voorschotfactuur bleef en die zou volgens de klantendienst verstuurd zijn.
Ik betaal mijn facturen graag op tijd maar dan moet ik ze wel ontvangen.
Ik vind het niet kunnen dat ik als consument zelf nog achter mijn facturen moet gaan vragen om te kunnen betalen.
Ik las dat de afzender verantwoordelijk is en niet de postbode zoals de klantendienst van het bedrijf tracht de schuld af te wentelen voor een mogelijk niet verstuurde factuur.
Wat kan ik ondernemen bij een volgende keer dat ik weer een herinnering krijg voor een factuur die ik niet ontving?
Een aangetekende ingebrekestelling sturen voor de niet ontvangen factuur?