verkoper (tussen paritculieren) komt overeenkomst niet na via 2dehands

Jan.vdv
Topic Starter
Berichten: 6
Juridisch actief: Nee

verkoper (tussen paritculieren) komt overeenkomst niet na via 2dehands

#1 , 19 dec 2022 11:26

Hoi,

Onlangs een product willen kopen op 2dehands, nu via chat duidelijk prijs, locatie, datum van afhalen en gegevens van persoon overeengekomen.
Had hem ondertussen ook al bevestigd dat ik cash geld (1100 euro) had afgehaald aangezien hij dit vereist...
1 dag later krijg ik een chatbericht dat de verkoop niet doorgaat wegens "onvoorziene omstandigheden"
Diverste berichtjes via gsm, chat en oproepen via gsm krijg ik geen gehoor, mijn voorstel was om de verkoop wat later te doen, weet niet wat hij bedoeld onder "onvoorziene omstandigheden"

Uiteindelijk heb ik dan toch via vaste lijn de persoon gesproken en geeft toe dat hij het product verkocht heeft aan iemand anders, aangezien hij ervaring had dat de kopers toch meestal niet komen opdagen ... (Ik heb alleen maar positieve recensies op de verkoopsite), en beëindigde lachwekkend het gesprek .

Wat zijn mijn rechten bij deze situatie?

mvg,
Jan

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Sirkii
Berichten: 5396

#2 , 19 dec 2022 12:18

Pfft. Traantjes drogen en verder zoeken naar t gewilde object. Idd wel niet mooi dat de verkoper zijn afspraken niet nakomt maar daarvoor ga je toch niet procederen. …

Jan.vdv
Topic Starter
Berichten: 6
Juridisch actief: Nee

#3 , 19 dec 2022 12:45

Pfft. Traantjes drogen en verder zoeken naar t gewilde object. Idd wel niet mooi dat de verkoper zijn afspraken niet nakomt maar daarvoor ga je toch niet procederen. …
:D Ik weet het, maar uit principe wil ik hier toch verder in gaan! Vooral de manier hoe hij communiceerde aan de telefoon ...

toch bedankt voor je reactie !

Reclame

LeenW
Berichten: 12828

#4 , 19 dec 2022 12:58

Indien bewijsbare verkoopovereenkomst kan u een schadevergoeding eisen. Hebt u een adres voor uw aangetekende ingebrekestelling?

Inazuma
Berichten: 9769
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#5 , 19 dec 2022 13:17

U kan het melden via 2dehands website

Elders gaat geen kat daar enige moeite aan besteden

Jan.vdv
Topic Starter
Berichten: 6
Juridisch actief: Nee

#6 , 19 dec 2022 13:52

Indien bewijsbare verkoopovereenkomst kan u een schadevergoeding eisen. Hebt u een adres voor uw aangetekende ingebrekestelling?
ja, volledige chathistoriek ...

Jan.vdv
Topic Starter
Berichten: 6
Juridisch actief: Nee

#7 , 19 dec 2022 13:55

U kan het melden via 2dehands website

Elders gaat geen kat daar enige moeite aan besteden
reeds gemeld aan 2de hands, zij zeggen ook dat ze zelf geen actie kunnen ondernemen, maar dat je inderdaad een schadevergoeding kan eisen aangezien de chathistoriek een geldige verkoopsovereenkomst is.
Nogmaals , voor mij is het gewoon een principe kwestie...

Jan.vdv
Topic Starter
Berichten: 6
Juridisch actief: Nee

#8 , 19 dec 2022 13:58

Indien bewijsbare verkoopovereenkomst kan u een schadevergoeding eisen. Hebt u een adres voor uw aangetekende ingebrekestelling?
ja, volledige chathistoriek ...
adres ook ter beschikking

CityBird
Berichten: 792

#9 , 19 dec 2022 14:01

Ik weet het, maar uit principe wil ik hier toch verder in gaan! Vooral de manier hoe hij communiceerde aan de telefoon
Dan zal je wel bereid moeten zijn om in de buidel te tasten
- Naam en adres achterhalen
- Aangetekende brief sturen met ingebrekestelling om het item te leveren
- Dan de schade. Hoeveel schade ga je lijden of heb je geleden?

Jan.vdv
Topic Starter
Berichten: 6
Juridisch actief: Nee

#10 , 19 dec 2022 14:20

Ik weet het, maar uit principe wil ik hier toch verder in gaan! Vooral de manier hoe hij communiceerde aan de telefoon
Dan zal je wel bereid moeten zijn om in de buidel te tasten
- Naam en adres achterhalen
- Aangetekende brief sturen met ingebrekestelling om het item te leveren
- Dan de schade. Hoeveel schade ga je lijden of heb je geleden?
Ja ik heb alle gegevens, ik ben bereid om een aangetekende brief te sturen.
schade..., zou ik niet weten ( vergoeding??)

CityBird
Berichten: 792

#11 , 19 dec 2022 14:47

Stuur dan alvast een AS naar de verkoper om tegen datum x (redelijke termijn) dit item te leveren. Verwijs hierin naar de overeenkomst. Je moet de verkoper immers eerst de kans geven om de overeenkomst na te leven.

Inazuma
Berichten: 9769
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#12 , 19 dec 2022 19:02

reeds gemeld aan 2de hands, zij zeggen ook dat ze zelf geen actie kunnen ondernemen,
Tuurlijk wel
Maar ze doen het niet
Is op elke verkoopsite onderdeel van hun gebruiksvoorwaarden

maar dat je inderdaad een schadevergoeding kan eisen aangezien de chathistoriek een geldige verkoopsovereenkomst is.
Nogmaals , voor mij is het gewoon een principe kwestie...
Als dat principe u een veelvoud van 1100 € mag kosten, kan u naar een advocaat en de burgerlijke rechtbank stappen

Met wat geluk heb je dit decennium nog een vonnis ...

Franciscus
Berichten: 38596

#13 , 19 dec 2022 19:41

Met wat geluk....inderdaad

bosprocureur
Berichten: 6854

#14 , 20 dec 2022 08:35

:) Gelijk hebben is inderdaad nog niet hetzelfde als gelijk krijgen...

Terug naar “Consumenten Koop”