Dispuut over eindafrekening elektriciteit april 2022

DJSirMatthew
Topic Starter
Berichten: 111

Dispuut over eindafrekening elektriciteit april 2022

#1 , 12 dec 2022 13:49

Begin april 2022 overgestapt van energieleverancier X naar nieuwe. We waren bij X sinds november 2021 en hadden ingetekend via mijnenergie.be voor een variabel elektriciteitscontract met 30% korting op de energieprijs. Op mijnenergie.be kan je de details van de promo steeds bekijken en we hadden bewust voor dit contract gekozen omdat hier geen voorwaarde aan vasthing dat men minstens 1 jaar klant moest zijn bij X.

Bij de eindafrekening van april 2022 is die korting niet verrekend en we betwisten ze dan ook meteen. We horen bij de klantendienst, meermaals, en het dossier zat steeds bij de achterliggende dienst. Plots krijgen we via e-mail (en later via brief) een laatste herinnering met vraag te betalen voor 15/12/2022 of ze starten een juridische procedure op met deurwaarder. Los van de wettelijkheid van het uitsturen van een herinnering terwijl de factuur betwist is, nemen we terug contact op met de vraag dit ASAP te bekijken.

Nu krijg ik een e-mail met de melding dat men dus minstens 1 jaar klant moest zijn om de korting te krijgen, met in bijlage de voorwaarden van de promo. Deze voorwaarden hebben wij echter nooit aangekregen, waren niet beschikbaar op mijnenergie.be .

Hoe gaan we hier best mee om? Gewoon betalen en de 200€ meerkost slikken om zo een mogelijks juridisch getrouwtrek (en tijd en energie (sic)) te vermijden of?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mbbs1024
Berichten: 474

#2 , 12 dec 2022 22:57

U hebt een contract afgesloten met een energieleverancier, niet met "mijnenergie.be"
De contractvoorwaarden voor Uw contract waren/zijn waarschijnlijk wel beschikbaar op de website van Uw energieleverancier.

DJSirMatthew
Topic Starter
Berichten: 111

#3 , 13 dec 2022 20:13

U hebt een contract afgesloten met een energieleverancier, niet met "mijnenergie.be"
De contractvoorwaarden voor Uw contract waren/zijn waarschijnlijk wel beschikbaar op de website van Uw energieleverancier.
Niet dus, de algemene contractvoorwaarden bv wel maar niet de promovoorwaarden. Deze waren nergens te vinden hoewel men nu deze wel naar boven getoverd heeft. Er is duidelijk een fout gebeurd in de communicatie tussen energieleverancier en mijnenergie.be. Mijnenergie.be heeft dit ook al toegegeven maar nemen voorlopig geen verantwoordelijkheid.

Reclame

andoramata
Berichten: 87
Juridisch actief: Nee

#4 , 14 dec 2022 13:14

Het is niet zo abnormaal dat je een jaar klant moet blijven om een promotie te krijgen. Je zou de promotie wschlk wel gekregen hebben als je niet veranderd zou zijn. Heb ook iets dergelijks meegemaakt bij Mega en heb de promotie gekregen het jaar daarop.

Meeboohh
Berichten: 50

#5 , 16 dec 2022 13:54

Dat staat er altijd duidelijk bij op mijnenergie.be dat je minstens een jaar moet klant zijn om van de promoties te kunnen genieten

DJSirMatthew
Topic Starter
Berichten: 111

#6 , 16 dec 2022 15:02

Dat staat er altijd duidelijk bij op mijnenergie.be dat je minstens een jaar moet klant zijn om van de promoties te kunnen genieten
Inderdaad, en bij deze promo stond dat er niet bij terwijl bij andere promo's op dat moment het er wel bijstond en de reden is waarom we deze gekozen hebben.

We hebben ondertussen de factuur betaald, al was het maar om de miserie met deurwaarder en co te vermijden. We gaan het bedrag wel proberen te recuperen, desnoods via klacht ombuds dienst. Verwacht er weinig van, ga er ook geen massa tijd&energie insteken (pun intended), we zien wel wat er uit de bus komt. Beetje David vs Goliath gevoel

Terug naar “Consumenten Koop”