Accidental in app aankoop

kobevdb
Topic Starter
Berichten: 5
Juridisch actief: Nee

Accidental in app aankoop

#1 , 21 nov 2022 03:44

Ik zat in een app een chatbericht te typen wanneer er opeens een advertentie voor coins verscheen op de plek waar men toetsenbord hoorde te staan. Aangezien ik aan het typen was, klikte ik perongeluk op 1 van de opties en betaalde het automatisch met mijn vingerafdruk. Ik had eerst zelf niet door dat ik iets had betaald tot er opeens een melding van paypal binnenkwam dat ik €11.99 had betaald. Ik heb dan direct iets gestuurd naar hun customer support, maar die weigert een refund voor accidental purchases. "Sorry sir we do not support that"
Heb ik recht op een refund?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Thomas_A
Berichten: 2304
Juridisch actief: Nee

#2 , 21 nov 2022 05:58

Zowel Google als Apple hebben intussen mogelijkheden om in-game aankopen via hun platformen te annuleren achteraf. Hebt u al nagekeken of dit tot de mogelijkheden behoort? Ze gaan hierin verder dan de verdeler van de game zelf.

Het is uw eigen keuze om betalen via vingerafdruk in te stellen en naar uw eigen zeggen heeft het wel degelijk op het scherm gestaan. Hier kan u zich moeilijk op beroepen.

Het is natuurlijk wel een beetje ironisch dat uw bericht 3 keer werd gepost, dus dat het blijven bevestigen op uw telefoon blijkbaar dus wel meer voorkomt…

Reclame

Terug naar “Consumenten Koop”