electrabel

sibel
Topic Starter
Berichten: 2

electrabel

#1 , 09 mei 2009 13:51

is dat mogelijk dat electrabel niet langs komt voor een meeteropnamen en dat ze het bij hun op kantoor kunnen zien wat je hebt verbruikt want wij hebben een afrekening gekregen van 4200euro wat niet normaal is

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
artemis
Berichten: 3309

#2 , 09 mei 2009 14:16

Nee er dient altijd een meteropname te gebeuren. De laatste jaren doen wij dat telkens zelf na ontvangst van een kaartje van Eandis en geven dan de meterstand door via telefoon of internet.

Bij twijfel zou ik nu de meterstanden noteren en contact opnemen met Electrabel of Eandis.

Drone
Berichten: 3132
Locatie: st-niklaas

#3 , 10 mei 2009 01:12

de meters zijn NIET verbonden via het internet zodat ze vanop hun stoel kunnen zien wat gij verbruikt, wat ze wel durven doen, is een "schatting" maken als de meterstanden niet worden doorgegeven.

Reclame

citroentje
Berichten: 228
Locatie: oostkamp

#4 , 12 mei 2009 00:03

Bij me ouders zijn ze langs geweest in november 2008 we zijn nu mei 2009 ze hebben nog de eindafrekening niet gekregen zij niet maar ook hun buren niet.Vind sinds de vrije markt dat alles in het hondert loopt.

ongelukbelaagd
Berichten: 563

#5 , 18 mei 2009 13:24

Bij me ouders zijn ze langs geweest in november 2008 we zijn nu mei 2009 ze hebben nog de eindafrekening niet gekregen zij niet maar ook hun buren niet.Vind sinds de vrije markt dat alles in het hondert loopt.
Misschien is het beter om eens met Ebel contact op te nemen? Om onverwachte schulden te vermijden?

Groetjes

mapleleiah
Berichten: 1047
Locatie: Izegem

#6 , 18 mei 2009 23:08

Ook wij hebben een afrekening ontvangen die niet kan kloppen. Er zijn wel meterstanden opgenomen geweest maar er is vermoedelijk iets met de meters foutgelopen.

Neem contact op met Electrabel. Hou u wel klaar voor wat wachtmuziek. U zult waarschijnlijk doorverwezen worden naar uw distributienetbeheerder. Hou vol als men eerst afkomt met "'t ligt aan de binnenbekabeling" en "wij kunnen iemand sturen maar dat gaat geld kosten". Laat een klachtendossier opmaken en vraag uitstel van betaling. Bevestig ook aangetekend dat u voorlopig niet wenst te betalen wegens vermoedelijke fouten.

Lenny
"I can resist everything except temptation" (Oscar Wilde)

Terug naar “Consumenten Koop”