X wanbetaling

Stoeregastendaar
Topic Starter
Berichten: 5
Juridisch actief: Nee

X wanbetaling

#1 , 31 okt 2022 11:49

SInds dec 2021 ben ik klant bij X Maart 2022 zou ik eindafrekening ontvangen voor mijn contract. Sindsdien heb ik 20 tal keer contact met hen gehad waar er beloftes gedaan worden, leugens verteld worden, of gevraagd wordt voor geduld.

Ik mailde de ombudsman ook al 3x toe en telefonisch bereikbaar zijn ze niet. Ze zijn gezien de drukte ipv meer bereikbaar, minder bereikbaar van 9-12. Waar als je belt na 11.30 min later de telefoon ingehaakt wordt.

Ook de dienst fod economie wil mij niet verder helpen. Het is geen geschil dat ze regelen.

Tevens mailde ik kabinet van debleeker waar ook geen antwoord of hulp te zoeken valt...

ik moet van hen 100 euro vw premie en 900 euro aan injectie als klap op de vuurpijl sturen ze mij vorige week na maandenlang communiceren en uitbetalingen vragen een voorschotfactuur van 125 euro terwijl ik maar 20 euro elektriciteit verbruik. Zonder een afrekening van die 1000 euro. Wat kan ik ondernemen gezien overheid stappen laat vallen.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
eylis
Berichten: 8842

#2 , 31 okt 2022 11:57

wat betekent 900 euro aan injektie?

Stoeregastendaar
Topic Starter
Berichten: 5
Juridisch actief: Nee

#3 , 31 okt 2022 12:39

Ik heb zonnepanelen en injecteer naar hen energie.

Reclame

Stoeregastendaar
Topic Starter
Berichten: 5
Juridisch actief: Nee

#4 , 01 nov 2022 11:21

Niemand die met advies kan komen welke stappen ik kan zetten om druk te plaatsen gezien een redelijke eis niet beantwoord wordt?

LeenW
Berichten: 12840

#5 , 01 nov 2022 11:49

Dit is een geschil tussen u en uw leverancier, de overheid kan hier niet tussenkomen.


mava105
Berichten: 22270
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#7 , 01 nov 2022 12:19

Al eens een aangetekende brief geprobeerd? .

Stoeregastendaar
Topic Starter
Berichten: 5
Juridisch actief: Nee

#8 , 01 nov 2022 12:41

Al eens een aangetekende brief geprobeerd? .
Gaan ze daar dan wel op reageren? Ik belde al 16 keer?

freelance
Berichten: 2615

#9 , 01 nov 2022 13:03

Al eens een aangetekende brief geprobeerd? .
Gaan ze daar dan wel op reageren? Ik belde al 16 keer?
Als het er echt op aan komt om een klacht in te dienen ( in gebreke stellen , wanneer u denkt onrechtvaardig behandelt te zijn of benadeeld volgens welbepaalde criteria ) ; is " bellen " van NUL en GENERLEI waarde .
In rechtszaken ( bvb op een rechtbank ) wordt dit niet eens overwogen als verweermiddel .
Daarentegen is een aangetekend schrijven een officiele ingebrekestelling , want het is bewijsbaar dat tegenpartij dit ontvangen heeft .
Een andere manier van "officieel " te protesteren is iets laten betekenen door een gerechtsdeurwaarder .
Wat een wet interessant maakt ,
is wat er in die wet , niet in staat .

Stoeregastendaar
Topic Starter
Berichten: 5
Juridisch actief: Nee

#10 , 02 nov 2022 08:10

Wat kan je doen om een bewust gedrag van 'we zullen het rekken en hun kosten laten maken' te ondermijnen en effectief de overheid te laten ingrijpen?

mava105
Berichten: 22270
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#11 , 02 nov 2022 09:18

Zeker al niet blijven bellen.

LYNX XX
Berichten: 2521
Juridisch actief: Nee

#12 , 02 nov 2022 09:39

Wat kan je doen om een bewust gedrag van 'we zullen het rekken en hun kosten laten maken' te ondermijnen en effectief de overheid te laten ingrijpen?
Volg de raad van forumleden eindelijk aangetekend in actie te schieten. Zie ook de link in # 6

Klachten per mail met leesbevestiging ( in cc naar allerlei instanties ), aangetekend schrijven en per gewone post, en nogmaals per email.
Zoals collega's forumleden aanhalen : telefoneren heeft weinig zin en geen bewijskracht.
Bezoek de website van uw energieleverancier en tracht er de verschillende diensten te ontdekken of de verantwoordelijken en mails ter hunne attentie.

https://www.vlaanderen.be/klacht-over-e ... er-of-vreg

Indien u deze link opent, kunt u allerhande diensten en hun emailadressen contacteren.
Dien uw klacht hier extra in : met in de balk AAN : alle beschikbare emailadressen.

https://www.vreg.be/nl/contact

Terug naar “Consumenten Koop”