Auto annuleren

PeterD1988
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Auto annuleren

#1 , 29 okt 2022 12:17

Hallo,

Ik zit met volgend probleem daarom hoop ik dat jullie me verder kunnen helpen. Alvast bedankt daarvoor!
In januari dit jaar een nieuwe Opel Astra besteld met als beloofde leverdatum eind augustus. In september nog niks gehoord dus gebeld en vernomen dat levertijd verzet is naar februari volgend jaar. Voor mij was dit geen probleem aangezien mijn huidige auto nog zonder problemen reed.
2 weken geleden was ik echter betrokken in een ongeval waardoor mijn auto economisch total loss is verklaard waardoor ik nu geen auto meer heb.

Probleem uitgelegd aan garage en hebben me daarom sinds afgelopen maandag een vervangwagen gegeven waar ik €200 per maand voor moet betalen.
Op zich geen slechte deal buiten het feit dat ze nu ook niet meer kunnen zeggen of februari gehaald kan worden en het net zo goed nog 8 maand of langer kan duren voor het leveren van de nieuwe auto en het dus een serieuze rekening kan gaan worden voor het gebruiken van de vervangwagen.
Ze hadden met beloofd een nieuwe leverdatum te geven als ik de vervangwagen ben gaan halen wat dus niet gelukt is omdat de verkoper zogezegd niet beschikbaar was. Hij ging me terugbellen wat hij niet gedaan heeft en na meerdere keren gebeld te hebben heeft hij gezegd dat hij contact op ging nemen met Opel voor de nieuwe leverdatum wat hij eigenlijk al had moeten doen. Hij zei dat tegen het einde van de week meer duidelijkheid moest zijn en na wederom gisteren niks van hem gehoord te hebben heb ik hem opnieuw gebeld en heeft hij doodleuk een bericht gestuurd dat hij niet kon opnemen en volgende week hopelijk meer nieuws ging hebben. Ik heb het dus stilaan kotsbeu.
Als plan B stellen ze voor om te kijken naar een stockwagen maar die zijn een stuk duurder dan de auto die ik besteld had met minder opties of niet met de opties die ik wil dus dat is voor mij ook geen mogelijkheid plus ik had een break besteld en momenteel zijn enkel de hatchbacks beschikbaar.
Daarom zou ik het liefste de bestelling annuleren maar omdat er bij de leverdatum niet essentieel staat weet ik niet of dat zomaar kan. Ook wordt en bij de voorwaarden niks vermeld van afwijking van 25%. Ik heb wel gelezen dat ik een nieuwe datum kan vragen met essentieel en dan zeker kan annuleren maar ze gaan ook niet akkoord gaan met een nieuwe leverdatum binnen 2 maand als ze die niet gaan halen.
Wat zijn mijn beste opties in mijn situatie?
Nogmaals bedankt!

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
aceke
Berichten: 138

#2 , 03 nov 2022 11:59

200eur voor een wagen/maand zou ik gewoon aannemen, als ze nog 8 maand wachten dan is u nieuwe wagen 8 maand jonger. De afschrijving van u wagen is meer dan 200eur/maand.
Intussen heb je geen kosten aan onderhoud of verzekering.

Reclame

Terug naar “Consumenten Koop”