Problemen met telefoonoperator

vice
Topic Starter
Berichten: 2
Locatie: MECHELEN

Problemen met telefoonoperator

#1 , 27 nov 2005 23:09

Ik krijg een gepeperde rekening van mijn telefoonoperator. Bij navraag zou ik een duur 0903 nummer hebben gebeld. Zij kunnen/willen mij niet doorgeven wie er achter dat nummer zit. Indien ik dit nummer wil bereiken (GSM) krijg ik een schrille toon als van een fax of modem. Ik had in die periode toegang tot internet via een klassieke Belgacom-lijn. (internet liep dus niet over mijn telefoonoperator) Ik ga er dus van uit dat indien ik die nummer via mijn PC had aangesproken dan die kosten van via Belgacom waren gefactureerd. Kortom ik heb hier de indruk dat er foutief werd gefactureerd of dat men er mij wil in luizen.
Ik had tevens een domiciliatie voor die operator en op vraag van die operator. Dat betalingsmiddel werd nooit gebruikt. Op die betwiste factuur krijg ik tenslotte een rappel waarvan het bedrag beduidend lager ligt dan het oorspronkelijke. Ik heb dat bedrag betaald. Nadien opnieuw een aanmaning voor het oorspronkelijke bedrag ? Op mijn vraag hoeveel ik nu exact moet betalen (e-mail) krijg ik geen enkele reactie. Nu meer dan 1 jaar later (en uiteraard ben ik geen klant meer na dit voorval) schrijft men mij aan via een gerechtsdeurwaarder en rekent men mij extra kosten aan. Wat raadt u mij aan te doen ? Ik heb ondertussen ook al een klacht lopen bij de ombudsdienst van het BIPT. Welke stappen kan ik verder zetten ? Of maak ik hier geen enkele kans en ben ik beter af om dit bedrag integraal (inclusief kosten) te betalen ? Dien ik mij daar zomaar bij neer te leggen ?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Bart
Beheerder
Berichten: 404
Juridisch actief: Ja

#2 , 28 nov 2005 14:48

Ik vrees dat u het slachtoffer geworden is van "modem-hijacking". Volgend artikel heeft het er vrij uitvoerig over: http://www.adriaans.nl/Nieuws/week50_539.htm

Het vervelende aan de zaak is dat uw telecom-operator hier in principe ook niet veel kan aan doen... Blokkering van dat soort nummers lijkt de enige oplossing.

vice
Topic Starter
Berichten: 2
Locatie: MECHELEN

#3 , 29 nov 2005 19:41

Bedankt voor de snelle reactie.
Van dat bedrieglijk fenomeen had ik reeds eerder al vernomen

Nadien heb ik die blokkering dus inderdaad aangevraagd. Tevens zit ik nu op adsl. Wat ik echter niet begrijp is dat op het moment dat ik van operator wijzigde ik plots niet meer op internet kon. Pas na enige telefoontjes naar mijn operator vertelde men mij dat ik een cijfercombinatie voor mijn inbelnummer moest plaatsen. Immers mijn internet bleef verder lopen over de klassieke lijn bij Belgacom. Die cijfercombinatie moet ik net intypen om de CPS-code te overrulen. Zonder die combinatie...geen internetaansluiting want die liep niet over mijn telefoonoperator. Met die combinatie geen afleiding naar mijn telefoonoperator, wel terug over Belgacom. Mijn internetrekening werd ook steeds door Belgacom gefactureerd. Indien men dus effectief mijn modem heeft ge-hijacked, waarom factureerde Belgacom dan niet ?

Reclame

Terug naar “Consumenten Koop”