Naar aanleiding van ons huwelijk reserveren we in oktober 2008 een limo.
Hierbij betalen we een voorschot van 150 euro en dit wordt schriftelijk door beide partijen ondertekend.
Op 27 maart 2009 krijgen we een mail van het verhuurbedrijf, waarbij zij de reservatie annuleren omdat de afstand voor hen te groot is. Hierbij vermelden ze enkele andere verhuurbedrijven waarbij wij terecht kunnen.
Hierbij vermelden ze dat het voorschot weldra zal teruggestort worden.
Hierop reageer ik via mail, dat ik het zeer spijtig vindt dat ze 5 maanden na reservatie vaststellen dat de afstand voor hen te groot is en ik eis dat ze binnen de 7 werkdagen het voorschot terugstorten op onze rekening.
Na 6 dagen krijg ik een telefoon dat er een misverstand gebeurt is en dat de mail blijkbaar niet voor ons bedoeld was, maar voor een andere partij.
Deze hadden blijkbaar op dezelfde dag een limo gereserveerd. Maar dat ze hen niet konden verder helpen omdat er te weinig limo's zijn om beide partijen te bedienen.
Ze vraagt of we ondertussen al iets anders hebben gereserveerd! Ik vertel haar dat we nog niets hebben gereserveerd, maar dat we wel iets anders op het oog hebben.
Hierbij verteld ze dat de opdracht gewoon kan doorgaan zoals gepland.
ik heb dit overlegd met mijn vriendin.
Aangezien we de manier van handelen niet correct vonden en we de andere optie interressanter vonden beslissen we om de limo te annuleren als ze ons voorschot willen terug betalen.
Ik bel de volgende dag terug naar het verhuurbedrijf.
Met de vraag of we onze reservatie kunnen annuleren en zo ja, kunnen we dan ons voorschot terug krijgen.
De dame aan de telefoon, zegt dat dit geen probleem is en dat ze de opdracht zal geven om het voorschot terug te storten.
Na een week stuur ik een mail dat we ons voorschot nog niet hebben terug gekregen.
Na nog een week bel ik met dezelfde vraag.
Nu vertellen ze dat ik heb geanulleerd en dat een voorschot dient voor deze zaken en ze zodus het voorschot niet terugbetalen.
Ik maak hen attent dat ze dit nochtans hadden beloofd, anders zouden we de andere optie nooit hebben gereserveerd.
Nu zegt ze dat ze nooit hebben beloofd dat ze het voorschot zullen terugstorten en dat ze dit nooit schriftelijk hebben toegestemd.
Ik geef haar van repliek dat dit klopt, maar dat zij nooit schriftelijk een annulatie hebben gekregen van ons en dat ik wel een email heb van hen waarbij zij de opdracht annuleren.
Maar toch weigeren zij het voorschot terug te storten.
Hoe recht sta ik in mijn schoenen?