Incassobureau gebruikt de verkeerde gegevens

Joshua1983
Topic Starter
Berichten: 5

Incassobureau gebruikt de verkeerde gegevens

#1 , 20 okt 2022 22:35

Ik heb een probleem met een incasso bureau , ik wordt gebeld en gemaild met de vermelding dat er nog een rekening van Pidpa openstaat .
Bij nakijken van mijn gegevens en openstaande rekeningen bij Pidpa blijkt dat alles voldaan is. Er is echter nog een klant met dezelfde naam , ander geboortejaar andere woonplaats , etc . Dit probleem herhaalt zich geregeld (reeds de 4de maal) , daar er ooit bij pidpa blijkbaar in de administratie iets fout is gelopen waardoor ondanks de verschillende geboortejaren mijn contactgegevens gekoppeld worden aan de andere persoon . Bij navraag bij Pidpa lijkt dit te zijn opgelost , echter wordt er wel telkens bij achterstal van betaling door de andere persoon een dossier opgesteld door pidpa of het incasso bureau met de verkeerde data . Telkens dit gebeurt moet ik bewijzen dat het om een ander persoon gaat waardoor ik mijn kostbare tijd verlies en dit is frustrerend . Het lijkt mij dat één van de twee instanties hun klantgegevens niet juist gebruikt of niet update naar de juiste gegevens . Wat zijn mijn opties om alle partijen te dwingen de juiste gegevens te gebruiken en niet zomaar de eerste met een overeenstemende naam (mij ) te belagen

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Drone
Berichten: 3030
Locatie: st-niklaas

#2 , 20 okt 2022 22:50

aangetekend pidpa in gebreke stellen en eisen dat men het probleem binnen de 14 dagen permanent oplost.

Inazuma
Berichten: 9769
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#3 , 21 okt 2022 13:02

Woont er nog iemand permanent bij u ?

Zet uw water-aansluiting officieel over op die persoon

Reclame

Terug naar “Consumenten Koop”