Aankoop van scooter

Rezki
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Aankoop van scooter

#1 , 17 okt 2022 11:21

Ik koop een scooter die niet start, omdat de verkoper had gezegd dat die reed en in de garage had gezet gedurende minstens 6mnd. Ik vroeg nog zeker? Ja ja heel zeker. Bij deze ik heb mijn kennis erover. Dat is een nieuwe batterij een bougie, carburateur kuisen ( bij het kuisen van de carburateur ondervond ik dat er een stuk verwijderd was uit de carburateur. Vond dit al vreemd. De verkoper had mij gezegd dat de scooter rijdend was wanneer ze die in de garage hebben gezet en niet meer me hebben gereden. Om het verhaal kort te houden. Bleek meer aan te zijn dan er uitgesproken was bij het verkoop. Kan ik er iets tegen doen of niet. Dat er zo mensen kunnen zijn en dit over hun hart kunnen laten gaan, vind het zo erg dat ons maatschappij op verschillende vlakken slecht gaat.
Dank u

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105
Berichten: 22256
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#2 , 17 okt 2022 12:32

Heb je de scooter al in uw bezit? Anders laat je hem gewoon staan en vraagt uw voorschot terug.
Iets dat je koopt moet werken. En de uitleg dat hij nog werkte xxx jaren terug is totaal niet terzake.

jef007
Berichten: 1680

#3 , 17 okt 2022 14:03

gekocht van handelaar?

Reclame

Drone
Berichten: 3030
Locatie: st-niklaas

#4 , 17 okt 2022 14:35

indien gekocht (of van plan te kopen) van een particulier had (of heeft) u de kans op de scooter ter plaatse te testen of te controleren.

Terug naar “Consumenten Koop”