Is het redelijk om te eisen van een klant dat ze zelf contact moeten opnemen met het merk en zelf een herstelling moeten voorzien binnen zo'n korte termijn na levering?U hebt recht op een degelijk werkend toestel. Als dat via eenvoudige herstelling kan, is dat voldoende.
Juist maar mijn redenering is: als je een vaatwasser koopt, die is defect binnen de week, dan ruil je die gewoon om ipv deze te laten herstellen, toch?Een keukenbouwer heeft weinig technische kennis van toestellen. Als de producent van de toestellen dit komt herstellen en de eventuele factuur naar de keukenbouwer gaat is dat prima.
Het feit dat de eindklant rechtstreeks met de producent moet contact opnemen: als dat is om praktische reden om een geschikt tijdstip te vinden, lijkt me dat juist handiger.
Daar bestaat geen verplichting rond. Voor één defect klepje dat meteen vervangen kan worden, ga je toch geen nieuwe vaatwasser eisen?Juist maar mijn redenering is: als je een vaatwasser koopt, die is defect binnen de week, dan ruil je die gewoon om ipv deze te laten herstellen, toch?Een keukenbouwer heeft weinig technische kennis van toestellen. Als de producent van de toestellen dit komt herstellen en de eventuele factuur naar de keukenbouwer gaat is dat prima.
Het feit dat de eindklant rechtstreeks met de producent moet contact opnemen: als dat is om praktische reden om een geschikt tijdstip te vinden, lijkt me dat juist handiger.
Na een maand is dat nog een ander verhaal
je iphone van 1700 euro ruil je ook direct om als het binnen zoveel tijd defect is in de plaats van een reparatie te doen
Redenering van moest het in de showroom zitten, en je wist van de defect, die ze bij u thuis zouden laten herstellen, zou je het alsnog kopen? Of zou je zeggen dat ze die ernaast maar moeten nemenDaar bestaat geen verplichting rond. Voor één defect klepje dat meteen vervangen kan worden, ga je toch geen nieuwe vaatwasser eisen?Juist maar mijn redenering is: als je een vaatwasser koopt, die is defect binnen de week, dan ruil je die gewoon om ipv deze te laten herstellen, toch?Een keukenbouwer heeft weinig technische kennis van toestellen. Als de producent van de toestellen dit komt herstellen en de eventuele factuur naar de keukenbouwer gaat is dat prima.
Het feit dat de eindklant rechtstreeks met de producent moet contact opnemen: als dat is om praktische reden om een geschikt tijdstip te vinden, lijkt me dat juist handiger.
Na een maand is dat nog een ander verhaal
je iphone van 1700 euro ruil je ook direct om als het binnen zoveel tijd defect is in de plaats van een reparatie te doen
Nieuwe keuken, over showroom keukens zou ik niets zeggen, maar stel je koopt een wagen, die wordt geleverd, en de deur hendel is kapot, jij moet contact opnemen met de fabrikant van die hendel ipv de verkoper van je nieuwe auto, zou jij je er 100% bij voelen?showroom model ?
Waarom begin je daar over ?
Of heb je een keuken met fikse korting gekregen omdat het een showroommodel ging?
Dan moet je rekening houden dat gebruikssporen reeds in de korting zijn opgenomen.
Is het een defect dat niet hoort tot gebruikssporen dan zullen ze dit herstellen.
Een herstelling kan een perfect toestel afleveren.
JE verandert ook niet van wagen omdat je een platte band hebt.