Zonnepanelen besteld: firma blijft alles uitstellen

LucP83
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

Zonnepanelen besteld: firma blijft alles uitstellen

#1 , 10 okt 2022 21:33

Wij hebben begin juni zonnepanelen + batterij besteld. Er werd reeds een voorschot betaald van enkele duizenden euro's. Plaatsing was initieel voorzien op 15 augustus. Met - in onze ogen een smoes - werd deze uitgesteld naar 10 september, dan weer naar 1 oktober om dan op 28 september een e-mail te ontvangen dat de plaatsing is uitgesteld tot 26 oktober zonder reden op te geven waarom. Hierop hebben wij een boos telefoontje gedaan, en de plaatsing werd teruggebracht naar 11 oktober. Vandaag, 10 oktober, na alweer een boos telefoontje, wil de firma zelfs beweren dat zij nooit iets hebben ingepland op 11 oktober. Ook zegt men ons nu dat niet alle materialen binnen zijn om te plaatsen, terwijl ik een e-mail van de firma heb van 24 augustus waarin zij stellen dat ALLE materialen binnen zijn. Wij hebben ALLES zwart op wit als bewijs op e-mail. Vandaag lieten wij hen boos weten dat als de plaatsing deze week niet zou geschieden, dat wij een dagvaardingsprocedure in kortgeding zouden opstarten. Daar waren zij niet van onder de indruk. Op hun beurt lieten zij weten dat zij ons dossier aan hun raadsman hebben doorgegeven. Wij zijn op, ten einde raad, moe, gefrustreerd en boos. Wie heeft goede raad voor ons?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
LeenW
Berichten: 12828

#2 , 10 okt 2022 21:53

Hebt u (buiten die 26 oktober) een andere datum op papier gekregen voor de plaatsing

LucP83
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

#3 , 10 okt 2022 23:19

LeenW wij hebben 15 augustus, 10 september, 11 oktober en 26 oktober duidelijk zwart op wit (e-mail). 1 oktober werd telefonisch afgesproken en en daar heb ik zelf de bevestiging voor gevraagd, maar dat is nooit gebeurd. Héél toevallig stuurt men dan 3 dagen voor de 1e oktober de mail met nieuwe plaatsingsdatum 26 oktober. Na fel telefonisch aandringen werd dit teruggebracht tot 11 oktober. Maar dat gaat nu ook weeral niet door.

Reclame

Terug naar “Consumenten Koop”