Klm ticket terugvorderen na ziekte

Benjaplus
Topic Starter
Berichten: 8
Juridisch actief: Nee

Klm ticket terugvorderen na ziekte

#1 , 12 sep 2022 15:11

Beste leden

Ik ging op vakantie naar een ver land via KLM. Ik vertrek in November voor 1 maand samen met een goed vriend. Onze ticketten zijn al reeds aangekocht en volledig betaald. Nu geeft mijn vriend te horen gekregen dat deze een ongeneesbare ziekte geeft en minder dan 1 jaar te leven geeft. Ook mag hij op doktersbevel niet vliegen. Omdat dit te gevaarlijk zou zijn voor hem. Nu heb ik de tickets aangekocht op mijn naam. Ik zou graag zijn ticket terugvorderen in geld. Echter ja komt KLM met een refund voucher af maar mijn vriend zal zelf niet meer kunnen vliegen of,zelf maar in staat zijn om te reizen, wat zijn mijn rechten hierin? Ik heb zonder annuleringsverzekering genomen omdat we dit slechte nieuws niet verwachten.

Met een voucher is hij dus eigenlijk niets, ook kan hij of mag hij deze niet overdragen naar een andere persoon heb ik al gelezen in hun voorwaarden.


Wat zijn mijn rechten hierin?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
LeenW
Berichten: 12824

#2 , 12 sep 2022 15:50

Zonder annuleringsverzekering wordt het moeilijk, daar dient dat net voor. Om te zien waar u recht op hebt bij annuleren zonder verzekering, moet u de overeenkomst of algemene voorwaarden nalezen.

karlw
Berichten: 18
Juridisch actief: Nee

#3 , 13 sep 2022 12:01

Inderdaad, nakijken wat de annuleringsvoorwaarden voor uw reservering zijn.

Als terugbetaling via voucher de enige mogelijkheid is en een voucher waardeloos is voor hem en niet overdraagbaar, kan je nog altijd hopen dat één van de vluchten geannuleerd wordt, en dat je je ticket via EU261/2004 kunt laten terugbetalen. Kans is klein dat dat ook echt gebeurt, maar wel veel groter dan vroeger, met alle problemen op dit moment. Ook komen er misschien weer corona-golven, die tot annuleringen of een grotere flexibiliteit bij de vluchten kunnen leiden. Kunnen we allemaal nu nog niet zeggen. Ik zou dan zeker niet nu al annuleren, maar afwachten tot de dag van de vlucht.

Reclame

Terug naar “Consumenten Koop”