Nieuw product tweedehands doorverkocht - koper spreekt nu van bedrog

DJSirMatthew
Topic Starter
Berichten: 111

Nieuw product tweedehands doorverkocht - koper spreekt nu van bedrog

#1 , 04 aug 2022 12:03

In april heb ik een product verkocht dat we zelf nooit gebruikt hebben en nog in originele doos zit. Nu komt koper plots met beschuldigingen dat wij opzettelijk bedrog hebben gepleegd. Toen ik vroeg wat er scheelde, beweert deze dat er 2 stukken ontbreken. Zou ook al naar politie gestapt zijn hoewel het eerste bericht sprak dat ze de politie zou inschakelen (spreekt zichzelf tegen).

Het gaat om een verkoop tussen particulieren via Facebook Marketplace. Ben zelf in april speciaal 250km gaan rijden om het product te gaan leveren. Wat zijn mijn rechten als die van de koper? Gaat dit om een verborgen gebrek (doos was dicht, dus in dat geval ook verborgen voor ons)?

Ik heb ondertussen al contact opgenomen met de producent om te horen of deze stukken kunnen nabesteld worden (het gaat om 2 witte planken van 80cm breed en 20cm hoog, dus ook gewoon via Gamma of dergelijke te verkrijgen). Ik wil die kostprijs van de stukken eventueel wel terugbetalen als coulance maar voor ik de koper dit aanbied, wil ik weten of ik hiermee geen fout bega.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Meeboohh
Berichten: 50

#2 , 04 aug 2022 13:46

verkoop tussen particulieren. U hoeft helemaal niets te doen. Koper heeft zelf product in ontvangst genomen en toen al de kans gehad alles na te kijken alvorens te kopen. Risico van de koper.
Zeg dat voor u alles in orde was en dat verdere communicatie onnodig is.
Politie gaat hier zeker niet in tussenkomen.

Reclame

Terug naar “Consumenten Koop”