Tweedehands Auto Aangekocht: Manipulatie Kilometerteller

John2022
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

Tweedehands Auto Aangekocht: Manipulatie Kilometerteller

#1 , 31 jul 2022 21:49

Beste
Ik heb tweedehands mazda 3 Skyactive-D 1.5 2017 gekocht voor 14000 op vrijdag 29 July 2022 van tweedehands handelar.

1) Op de reclama en factuur de kilometerstand van de auto was 60.054 Km maar in de Car-Pass en Keuringbewijs het is is 74.233 Km. Dat is heel grote verschill. Op de auto teller was het ook rond 60.100 Km. Ik vres dat de Manipulatie van de kilometerteller was gedaan. Verkoper heeft me de kilometer op Car-Pass niet getoont tijdens verkoop. Ik snap het was mijn fout om hem blind te vertrouwen.

2) Op de reclame stond dat er alleen een vorige eigenaar was. Ik zie twee verschillende naamen en address op recente service factuur en op oiriginal verkorte handeling eigenaar booklet.

3) Op de Car-pass staat 12 registrate van Km en op mymazda portal staat er alleen 6 service records.

Op Zaterdag 30 ben ik naar Oostende geweest en onderweg is het knipperlicht van het dpf begonen branden. Ik heb de Verkoper gebelled drie keer op namiddag en ze hebben mijn opgroep niet ontvangen.

Ik vres dat er veel kosten zullen komen voor onderhoud. Ik vertrouw de verkoper niet meer. Dus Ik zou graag juridisch advise.

Ik heb rechbijstand plus verzekering bij ethias. Helpen ze bij dit soort aankop problemen?

Ik heb dit bij forum gevonden en zal morgen bij garage gaan en afspreken.
"3 opties:
- de juridsche 'legale" garantie verborgen gebreken laten spelen en laten herstellen op hun kosten.
- diagnostic doen bij official Mazda garage en kijken de staat van de auto en daarna beslissen.
- aankoop annuleren"

Ik woon niet zo lang in Belgie en het is moelijk voor me administratief zaken te regelen. Ik wet niet zo veel hoe dit werkt.

Met Vriendelijk Groeten
John

Reclame

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding