Telenet opzeg

Kaffer
Topic Starter

Telenet opzeg

#1 , 21 mar 2009 15:54

Wegens verhuis heb ik mijn telenet televisie opgezegd.
Ik heb nog 51 Euro crediet tegoed van telenet , ze hebben mijn rekeningnummer , op 16/01/09 kreeg ik een brief van die pipo's waarin te lezen stond : Wij zullen u terugbetalen wanneer mogelijk is :shock:
Soit , met mijn voeten spelen ze niet , mijn internet op mijn nieuw adres is nu bij Belgacom , zeg ik mijn telenet internet op mijn oud adres op , zegt daar iemand van telenet ; we gaan u een brief opsturen die je aangetekend moet terugsturen en dan geld een opzegtermijn van 30 dagen 8)
Vreemd , een opzegtermijn voor een nutsartikel is volgens mij niet rechtsgeldig , bovendien , als telenet een paar weken wacht met het opsturen van die brief is de opzegtermijn algauw 40-50 dagen.
Telenet misbruikt haar klanten , als je electriciteit , gas , water , televisie opzegt kan dat van dag op dag , de mensen denken logiserwijs dat zoiets ook voor internet kan.
Het gaat hier bijgevolg om misbruik van vertrouwen , denk eens aan , als in belgie 1 miljoen klanten ten onrechte 30 Euro teveel betaald hebben kom je aan een immens bedrag.
Telenet is wat mij betreft een criminele organisatie die maffieuze trekjes vertoont en die maar beter verboden zou worden.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Juridisch actief: Nee

#2 , 21 mar 2009 16:44

Hebt u het contract al eens gelezen ??

Kaffer
Topic Starter

#3 , 21 mar 2009 17:06

Hebt u het contract al eens gelezen ??
Waar dat contract zou liggen weet ik niet , volgens de meeste bronnen staat die termijn van 30 dagen erin , soit , stel dat telenet in een verloren hoek zou zetten dat de opzegtermijn 8 jaar bedraagt dan is dat sowieso rechtsongeldig wegens misbruik van vertrouwen.
Mijn vraag is dus , de mensen zijn niet gewoon vooropzeg te betalen voor nutsartikelen , telenet vraagt dat wel zonder de gebruiker er uitdrukkelijk op te wijzen , is dit geen misbruik van vertouwen , tracht telenet zich niet door middel van arglistigheden en criminele kuiperijen te verrijken , is telenet geen criminele organisatie?

Reclame

Franciscus

#4 , 21 mar 2009 17:21

als men als burger een contract tekent dan is men gebonden door deze regsl.
Enkel als regels zouden ingaan tegen het algemeen kader van openbare orde en zeden kan men dit opwerpen.
Voorbeeld alle rechten voor de verkoper en geen voor de koper.

Voorbeelden in monopolieposities genoeg denk ik.

dus eerst contract lezen en dan kijken wat je kan doen.

Het kan perfect zo zijn dat u aangetekend moet opzeggen.
Dat moest ik ook doen bij een aantal abonnementen - wat is het probleem?
dat is afgesproken

Dit is een voor het publiek toegankelijk forum - Iemand of iemand criminele feiten toebedenken zou op zich wel eens strafbaar kunnen zijn.

Kaffer
Topic Starter

#5 , 21 mar 2009 17:44

als men als burger een contract tekent dan is men gebonden door deze regsl.
Enkel als regels zouden ingaan tegen het algemeen kader van openbare orde en zeden kan men dit opwerpen.
Voorbeeld alle rechten voor de verkoper en geen voor de koper.

Dit is een voor het publiek toegankelijk forum - Iemand of iemand criminele feiten toebedenken zou op zich wel eens strafbaar kunnen zijn.
Wat ben je toch een rare , als een contract indruist tegen de wet is het contract onrechtsgeldig.
Telenet weet dat de mensen geen vooropzeg verwachten waar het nutsvoorzieningen betreft , de mensen tekenen in goed vertrouwen en pats .
Telenet bezondigt zich dus uitdrukkellijk aan misbruik van vertrouwen.
En daarenboven , ze sturen u zelf een brief op , die moet je invullen , aangetekend opsturen en als ze die ontvangen gaat de opzegtermijn in.
Telenet verlengt bijgevolg de opzegtermijn van 30 dagen naar 40-50 dagen.
Zich verrijken door arglistigheden en criminele kuiperijen noemt zoiets :D

Franciscus

#6 , 23 mar 2009 18:08

lees artikel 4 van de algemene voorwaarden van telenet er eens op na.
Is een standaard gegeven - 1 maand voor einde van contract ( van een jaar) = minimumcontract aangetekend opzeggen.

wat is daar zo raar en misdadig aan

binnen de 2' op hub website gevonden

Terug naar “Consumenten Koop”