ingebrekestelling bij aankoop wagen

DHeuvaert
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

ingebrekestelling bij aankoop wagen

#1 , 19 jul 2022 08:33

Heeft iemand ervaring met het ingebrekestelling van een garage die er niet in slaagt een nieuwe wagen te leveren. Wij wachten al twee maand na de uiterste leveringsdatum op een nieuwe wagen en krijgen geen antwoorden over een geschatte vertraging . Niks .
ondertussen :
- zijn de inschrijvingstaksen geïndexeerd met 9%
- rijden we met een vervangwagen van een lagere klasse
- hebben we de primeur van als eerste zo een wagen te hebben gemist
- betaal ik reeds mijn autofinanciering maar heb dus geen wagen
- hadden we een offerte voor verzekering die vervalt en vanaf nu 1000euro duurder per jaar
- aanvraag speciale nummerplaat die binnenkort ook vervalt (1000 euro)
We willen nu de garage ingebrekestellen om de verliezen te laten compenseren , druk op de ketel te zetten , en om eventueel de verkoop te annuleren als dat nodig zou blijken. Hoe pakken we dat aan?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
KJ86
Berichten: 2663

#2 , 19 jul 2022 10:43

Contract goed nalezen. Het zou mij verwonderen dat een dealer (miljoenenbedrijf geruggesteund door een miljardenconcern ) zich niet heeft ingedekt voor vertragingen op de leveringstermijn.

Inazuma
Berichten: 9773
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#3 , 19 jul 2022 17:01

Heeft iemand ervaring met het ingebrekestelling van een garage die er niet in slaagt een nieuwe wagen te leveren. Wij wachten al twee maand na de uiterste leveringsdatum op een nieuwe wagen en krijgen geen antwoorden over een geschatte vertraging . Niks .
Het is de verkoper die u moest informeren over de langere levertermijn
Is dat gebeurd ?

- aanvraag speciale nummerplaat die binnenkort ook vervalt (1000 euro)
Kan je die niet op de vervangwagen zetten, of is die niet van u ?
Nadien kan je die overzetten


Verkoper zal waarschijnlijk overmacht inroepen

Reclame

Crew
Berichten: 18
Juridisch actief: Nee

#4 , 22 jul 2022 13:14

rijden we met een vervangwagen van een lagere klasse
- hebben we de primeur van als eerste zo een wagen te hebben gemist
Voor bovenstaande dingen zou ik absoluut de koop laten annuleren en een compensatie eisen van op zen minst 1 miljoen euro.
Iedereen weet ondertussen dat de dealers hun best doen, maar afhankelijk zijn.
Annuleer de aankoop, bestel een nieuwe, en wacht opnieuw een jaar of langer op de levering!
Of koop gewoon een stockwagen als je je beschaamd voelt om met een wagen van een lagere klasse dan je buren te rijden.

Terug naar “Consumenten Koop”