Vakantie -zwembad gesloten

Avbogae
Topic Starter
Berichten: 174
Juridisch actief: Nee

Vakantie -zwembad gesloten

#1 , 13 mei 2022 17:25

Hallo,

Wij boekten enkele maanden terug een vakantie voor november 2022, dit op een vakantiepark.

Zij laten nu weten dat het zwembad gesloten zal zijn wegens onderhoud.

Toen wij reserveerden, stonden alle vakanties 'laag' van prijs, nu is alles weer gestegen.

De firma laat toe om een ander park te kiezen, maar enkel tegen huidige prijzen.
Bij annulatie ben ik 30% kwijt.

Kan dit zomaar? Ik vind op internet helaas enkel dezelfde vraag maar dan omwille van corona, wat hier natuurlijk niet aan de orde is.

Toen kostten (als voorbeeld) alle vakanties 300€, als ik nu een wijziging doe, moet ik 200€ opleggen...

Hartelijk dank.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
dako
Berichten: 333

#2 , 16 mei 2022 15:05

Kijk eens even in de algemene voorwaarden van het park/bedrijf waar je geboekt hebt. Veel kans dat hierin vermeld staat dat ze niet garanderen dat alle aanwezige facaliteiten ten alle tijden beschikbaar zijn. Perfect mogelijk dat trouwens het onderhoud ook pas recent is bekend/ingepland.

Tenzij het zwembad een essentieel deel uitmaakt van de vakantie (lees een "vakantie met zwemlessen" of "duikvakantie met eerste lessen in het zwembad) geef ik je weinig kans.

Het is een beetje zoals een verblijf in Disneyland. Als het hele park (onverwacht) dicht is wijzigt een essentieel deel van je vakantie waardoor je m.i. zelfs kosteloos zou moeten kunnen annuleren. Als één attractie dicht is, is dit m.i. niet het geval.

Reclame

Terug naar “Consumenten Koop”