Pagina 1 van 1

Online winkel die restitutie van het geretourneerde artikel weigert en beweert dat het beschadigd is

Geplaatst: 06 mei 2022 12:21
door zaerth
Hey mensen, nieuw hier en heb jullie advies nodig.

Ik heb onlangs een LG-monitor gekocht bij deze onbekende online winkel met een goede feefo-beoordeling.

Ik vond een betere deal van dezelfde monitor in mijn lokale Costco voordat ik de online winkel kon openen.

Dus ik stak mijn hand uit naar hen en stuurde ze foto's waarop het niet werd geopend zoals ze hadden gevraagd.

Ik moest de verzendkosten betalen, omdat het retouradres in Noord-Ierland was en niet in Londen zoals ze op hun site hadden vermeld.

Nu beweren ze dat de monitor lekt op het scherm van het transport. Wat ik betwijfel aangezien de doos volledig in schuim is verpakt door LG en geen zichtbare schade aan de doos zelf.

De foto van het scherm dat ze deelden, is erg ingezoomd en van lage kwaliteit, geen teken dat het dezelfde monitor is die ik heb geretourneerd.

Ik heb om meer foto's en video's gevraagd, maar welke opties heb ik als ze onvermurwbaar zijn dat de monitor beschadigd is?

Re: Online winkel die restitutie van het geretourneerde artikel weigert en beweert dat het beschadigd is

Geplaatst: 06 mei 2022 16:46
door mava105
Enige optie: Volgende keer kopen bij een goede en bekende verkoper, en geen onbekende, mogelijk louche verkoper.

Re: Online winkel die restitutie van het geretourneerde artikel weigert en beweert dat het beschadigd is

Geplaatst: 06 mei 2022 18:09
door Thomas_A
Sowieso geen Belgisch recht, “mijn lokale Costco”.

Best in UK of Ierland checken. Ook gezien de Brexit mogelijk EU consumentenbescherming niet meer van toepassing.