Zonnepanele: Afwijking op offerte en factuur

WPJ
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

Zonnepanele: Afwijking op offerte en factuur

#1 , 04 mei 2022 18:00

Beste,

Ik heb tijdens mijn offerte voor zonnepanelen meermaals nadrukkelijk via mail als min eis 16 panelen gevraagd waarbij vertegenwoordiger vermeld dat dit zeker kan en er vermoedelijk zelfs 18 op kunnen.
Dus via mail overeengekomen dat we factuur opmaken voor 18 stuks en nadien als er toch maar 16 op kunnen er 2 afgetrokken worden van het totale bedrag.

Nu zijn ze de panelen komen leggen en bij einde werken liggen er maar 13 op, meer gaat niet zegt de uitvoerder.
Na overleg met de firma geeft de tekenaar mee dat hij het plan dags daarvoor heeft uitgetekend en er volgens hem maar 15 op zouden gaan.

Factuur en getekende offerte 18 panelen
Via mail min 16 optie 18
Plannen die blijkbaar dag daarvoor zijn getekend en ik nooit gezien heb 15 stuks
Nu werkelijk 13 panelen

Zij gaan ervanuit om de panelen in mindering te brengen maar voor 13 panelen had ik betere offertes ontvangen

Wat zijn mijn rechten?

Mvg Wesley

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Thomas_A
Berichten: 2304
Juridisch actief: Nee

#2 , 04 mei 2022 18:25

1. Dat lijkt me toch makkelijk te meten te zijn op voorhand? Is toch maar de oppervlakte berekenen?

2. Hoe kan deze offerte voordeliger zijn geweest bij 18 panelen, maar een andere voor 13 panelen? Maakt het veel verschil als je nu maar voor 13 panelen moet betalen?

WPJ
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

#3 , 04 mei 2022 18:34

Blijkbaar zich vergist of mispakt op de Google earth foto's zeker
Er zijn installateurs die een beter voorstel hadden met 13 panelen qua totale prijs, hij kwam er beter uit omdat hij 16 garandeerde waardoor meer opbrengst maar wel duurder in totale kost

Reclame

aceke
Berichten: 138

#4 , 05 mei 2022 08:56

hoeveel wp heb je nu liggen en hoeveel wp is u omvormer? want natuurlijk enkel panelen aftrekken is niet juist, je zit ook met bevestiging materiaal, werkuren en omvormer die te veel/groot zijn

WPJ
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

#5 , 05 mei 2022 18:32

De omvormer en batterij moeten ze nog komen installeren
Ik had 6750 met 18 panelen, nu nog 4875 met 13 stuks

Terug naar “Consumenten Koop”