Beurtenkaart sportclub

-mi-
Topic Starter
Berichten: 48

Beurtenkaart sportclub

#1 , 03 mei 2022 21:08

Goedenavond allemaal
Vandaag ging ik sporten, na lange tijd stil gezeten te hebben.
Ik de sportclub heb ik al jaren een beurtenkaart.
Ze hebben ineens beslist om de beurtenkaart op 1/7 af te schaffen, maar het resterende budget krijg je niet terug.
Momenteel heb ik nog een budget van 350 euro. Ik kan er dus niet mee lachen…
Is dit correct wat ze doen?
Ik ben tevens niet verwittigd geweest (via mail of sms) maar kwam dit vandaag toevallig te weten via een medewerker.
Alvast bedankt allemaal

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
LeenW
Berichten: 12824

#2 , 03 mei 2022 21:11

Indien geen einddatum, moeten zij de resterende beurten laten doorgaan of terugbetalen. Men kan niet eenzijdig de voorwaarden wijzigen zonder u te verwittigen.

-mi-
Topic Starter
Berichten: 48

#3 , 03 mei 2022 21:16

In mijn online account hebben ze de einddatum van 30/06 genoteerd.
Ineens. Zonder mijn weten. Want dit was steeds een kaart zonder einddatum/vervaldatum.

Reclame

-mi-
Topic Starter
Berichten: 48

#4 , 04 mei 2022 10:16

Ik heb de voorwaarden opgevraagd en vervolgens gemaild:

Vandaag heb ik vernomen dat jullie mijn funcard, welke geen verval-/einddatum heeft, beëindigen.
Hierbij blijkt mijn sportkrediet gewoon te vervallen.

In het contract kan ik enkel het volgende terugvinden ivm eenzijdig verbreken van het contract:
“De directie houdt zich het recht voor de toegang te ontzeggen, een inschrijving te weigeren en de overeenkomst eenzijdig te verbreken bij ongepast gedrag, agressie (verbaal of fysiek), bij het niet naleven van de reglementen, bij elke vorm van misbruik van het systeem en bij geschillen i.v.m. betaling.”

Mijne inziens betreft mijn situatie geen van bovenstaande?

Ik kreeg deze reactie:
Jouw situatie betreft inderdaad geen van bovenstaande.
De directie heeft beslist dat ze geen meerbeurtenkaarten meer willen en hebben daarom iedereen ingelicht die er nog zo een heeft. Het staat je uiteraard vrij om jouw krediet op te gebruiken of door te verkopen. Er staat nog 340 euro op je kaart. Er zijn leden die graag nog extra krediet willen voor zolang de meerbeurtenkaarten nog toegelaten worden. Ik kan je gerust in contact brengen met hen maar hiervoor kom je best eens langs het onthaal.

-mi-
Topic Starter
Berichten: 48

#5 , 04 mei 2022 10:19

Kleine toevoeging
Ik kan me niet herinneren dat ik op de hoogte gebracht werd, maar vermoedelijk hebben ze nog mijn oud adres.
Indien dit gebeurde via aangetekend schrijven, kunnen ze dit dan inderdaad gewoon maken?
Het voorstel om beurten door te verkopen strookt niet met hun voorwaarden. Daarin staat dat een beurtenkaar strikt persoonlijk is.

LeenW
Berichten: 12824

#6 , 04 mei 2022 10:21

Als ik het goed lees, kan u het budget nog opgebruiken? Dan is het toch opgelost?

-mi-
Topic Starter
Berichten: 48

#7 , 04 mei 2022 10:54

Dan moet ik tegen 30/6 nog 28 keer gaan sporten. Dit lukt me niet.
Doorverkopen kan enkel beurt per beurt, onderling te regelen met vreemde mensen, denk ik. Ik zal dat eens navragen.

LeenW
Berichten: 12824

#8 , 04 mei 2022 10:56

U kan hen wijzen op het reglement dat u deze niet mag doorverkopen en een redelijke termijn vragen om de beurten op te gebruiken, bijvoorbeeld tegen 31/12.

Terug naar “Consumenten Koop”