ontvang geen factuur om renovatiepremie aan te vragen

MONACO
Topic Starter
Berichten: 152

ontvang geen factuur om renovatiepremie aan te vragen

#1 , 14 apr 2022 11:07

heb een offerte ontvangen voor renovatie plat dak en dit werk is ondertussen uitgevoerd. Voor deze offerte ontving ik een voorschotfactuur om 50% van het bedrag te storten, hetgeen betaald is, moet dus nog de andere 50% betalen maar krijg geen factuur hiervoor en heb dit reeds verschillende keren gevraagd, heb een factuur voor het volledige bedrag nodig om een renovatiepremie aan te vragen hetgeen ik niet kan doen met een offerte. Wat moet ik doen ?
bedankt voor reactie

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
freelance
Berichten: 2615

#2 , 14 apr 2022 13:59

U wacht met betalen tot u een factuur krijgt .
Kan me niet voorstellen dat de aannemer het saldo niet nodig heeft ; maar niet iedere aannemer heeft tijd zat om zich met ( onmiddelijke ) facturatie bezig te houden .
Wat een wet interessant maakt ,
is wat er in die wet , niet in staat .

MONACO
Topic Starter
Berichten: 152

#3 , 23 apr 2022 10:22

werken zijn ondertussen 2 maand geleden uitgevoerd en nog steeds geen factuur,kan dus geen renovatiepremie aanvragen.
Heb ergens vernomen dat veel zelfstandigen dit doen omwille van BTW die ze direkt moeten betalen en als hun klant dan niet betaal zijn ze dat bedrag kwijt. Is dat juist, en welke zijn dan mlijn opties ?

Reclame

Terug naar “Consumenten Koop”