Wat met kost reisverzekering bij annulatie dr reisorganisatie ?

cdep@telenet.be
Topic Starter
Berichten: 6
Juridisch actief: Nee

Wat met kost reisverzekering bij annulatie dr reisorganisatie ?

#1 , 11 apr 2022 14:18

Op 15 februari 2022 tekenden wij (ik en mijn maatje) in (via een reisbureau) op een TUI groepsreis/pakketreis naar de Azoren - Afreisdatum 23 mei 2022.

In de bevestigingsmail van het reisbureau hadden wij ook de optie om reisverzekering af te sluiten ... wat wij dan ook plichtsbewust gedaan hebben .... kostprijs 171 euro van ons beiden.
Aangezien wij het voorschot reeds betaald hadden, werd de afrekening van de verzekering opgenomen in de nieuwe bevestigingsmail, te betalen bij de eindafrekening.

Op 24 maart krijgen wij mail van het reisbureau dat de reis op 23/5 niet kan doorgaan omwille van te weinig deelnemers. Er werden ons 2 opties aangeboden : nieuwe afreis op 5 september (wat voor ons geen optie is ) of geld terug.

Wij opteerden voor ons geld terug te krijgen.

Het reisbureau wil ons het bedrag terugbetaling MIN de verzekering.

Heeft iemand ervaring hiermee ? Moeten wij opdraaien voor verzekeringskost als de reis door de reisorganisatie is geannuleerd .
Er niets meer te verzekeren, want er is GEEN reis ....

Ongelukkige verzekerde reiziger (zonder reis)

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Avbogae
Berichten: 174
Juridisch actief: Nee

#2 , 11 apr 2022 22:18

Ik denk dat dit van toepassing is bij je vraag?
https://siriuslegaladvocaten.be/blogs/a ... rzekering/

Reclame

Terug naar “Consumenten Koop”