Problemen offertes nieuw dak.

evgoeth
Topic Starter

Problemen offertes nieuw dak.

#1 , 06 mar 2009 15:28

Ik zou jullie even om jullie mening willen vragen ...

Vorig jaar hadden we waterschade aan ons dak en lieten we een offerte opmaken door dakfirma A.
We tekenen die offerte voor herstelling, krijgen het geld van de verzekering.
We komen overeen met firma A om de werken een jaar uit te stellen, aangezien we zowieso van plan waren het gehele dak te laten vernieuwen.

Firma A maakt een schatting van wat ons dat zal kosten, dakbedekking en isolatie. 6000 euro.

Nu dit jaar nemen we terug contact met hem op om een offerte te maken voor het dak.
Totaalprijs zou neerkomen op 12 000 euro. Blijkbaar was hij een beetje mis met zijn prijs.
Enfin, dit doet er niet toe.

Omdat we verschoten waren van zijn prijs vroegen we een andere firma, firma B om ook eens te komen zien, van hen krijgen we een offerte van 9000 euro voor de totaalwerken, ook geïsoleerd.
Verschil van 3 000 euro nu.

Nu zit ik natuurlijk met een dilemma want 3000 euro is een bedrag om wel eens over na te denken.

Wat kan firma A tegen mij doen wegens het niet naleven van een getekende offerte? Ik neem aan mij het volledige bedrag van de offerte doen tekenen?

Aan de ene kant wil ik hen wel bellen om te zeggen : Hey, ik heb wel iemand die voor het 3 000 euro minder kan doen, maar aan de andere kant wil ik geen slapende honden wakker maken ...

Maar zelfs dan nog, als ik dat bedrag aan hen zou betalen dat oorspronkelijk voorzien was voor de kleine herstellingswerken dan zit ik nog 1300 euro goedkoper dan wanneer ik mijn dak door firma A zou laten doen.

Stom dak ...

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Vandebos

#2 , 06 mar 2009 21:31

Kijk de offerte van firma A eens na. Normaal gezien heeft een offerte een beperkte geldigheidsduur (meestal 3 maanden dacht ik) aangezien praktisch geen enkel bedrijf zich langer dan drie maanden in de toekomst een idee kan vormen van de kostprijs van de materialen die ze gebruiken.

evgoeth
Topic Starter

#3 , 09 mar 2009 12:19

1 maand staat erop.

Maar het gaat mij eerder om het feit dat wij die getekend hebben, een getekende offerte heeft toch een langere geldigheid?

Ik heb maar schrik dat als we het door de andere laten doen, firma A op een dag voor de deur zal staan, ze kunnen dan toch geld eisen?

Zelfs als we hen dan het volledige bedrag betalen zijn we nog goedkoper af, maar dan nog.

Reclame

Terug naar “Consumenten Koop”