Hallo,
In september 2021 koop ik een hyundai auto aan dit via een onafhankelijke garage. De auto is ingevoerd naar België vanuit Tsjechië. Deze was met dag inschrijving Ingeschreven op 26-05-2021 en de auto had 500 km nieuw dus.
Ikzelf was geen voorstander om een ingevoerde wagen te kopen maar had zeer snel een auto nodig.
Ik koop dus de wagen aan en laat op mijn factuur nog een regel bijplaatsen omdat de verkoper toen uitdrukkelijk zegt dat ik de fabriek garantie van 5 jaar heb.
Ik laat een onderhoud uitvoeren bij herkende hyundai garage in januari 2022.
Vandaag valt mijn auto in panne, ik doe deze naar de herkende hyundai garage wat blijkt dat dit over de bougies zou gaan of toch iets wat er mee te maken zou hebben. Dus conclusie garage geeft geen garantie.
Ik neem contact op met hoofdkantoor van hyundai op en vraag waarom dit niet in garantie valt...de auto is nog vrij recent en zopas op onderhoud geweest.
Deze persoon wist mij te vertellen dat ik geen garantie heb omdat mijn auto is ingevoerd. De enige optie was mijn officieel onderhoudsboekje aanvragen via Tsjechië.
Nu in neem contact op met de onafhankelijke garage waar ik mijn auto heb gekocht. Deze beweerd nog steeds dat hyundai in fout is en mij toch moet helpen. Later vandaag belt deze onafhankelijke garage mij terug op dat ik mijn officiële documenten later deze week mag ontvangen, laat ons hopen.
Nu zit ik met een kapotte wagen en geen garantie, ik neem aan ook al krijg ik van hyundai uit geen garantie dat de onafhankelijke garage dit moet oplossen? Ondanks dat op mijn factuur duidelijk extra noties is opgemaakt dat ik fabrieksgarantie hyundai van 5jaar heb? Hij heeft dit ondertekend dus zou hij volgens mij toch moeten instaan voor de problemen en kosten neem ik aan?
Dank je