Verdoken kosten

Bistrodiner
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Verdoken kosten

#1 , 27 mar 2022 12:42

Wij hebben een keuken besteld bij X... als we per direct tekenden kregen we de 20 % korting nog door Batibouw voorwaarden, maar het was echt op het nippertje en moest direct gebeuren.... So far so good, en dus gedaan want we hebben 10 jaar geleden een keuken bij X besteld naar volle tevredenheid. Nu krijgen we de detail offerte en staan er zoveel verdoken kosten in die onredelijk zijn, oplichting bijna. Is de vraag of daar iets kan aan gedaan worden.

Voorbeeld. Er komt een houten rand tussen de keuken en plafond. Die plaat kost 270 euro, ok. Maar ze vragen dan ruim 600 euro !!!! Om die te verzagen ter plekke ! Dat zijn letterlijk een 8tal zaagsnede te doen, en duurt geen 30 minuten ! Ik spreek hier over het zagen hé, want plaatsen betaal je nog eens apart !

Tweede voorbeeld... Het laminaat werkblad wordt gezaagd door hen op voorhand. Dit word met een cnc gedaan uiteraard en de juiste maten gewoon ingegeven.. MAX 30 minuten werk. Vragen ze 750 euro excl btw voor !!! Moeten dan nog 2 gaten in komen voor een stopcontact. Om dit ter plaatse te doen met een klokboortje 130 euro extra boven op plaatsing !!

Derde voorbeeld... De spoelbak kost overal 170/180 euro. Ik zeg niet dat ik overal naar het goedkoopste van het goedkoopste ben gaan zoeken. Maar de bekendste leveranciers... Zij rekenen 301 euro + btw ! Uitleg, ja maar wij nemen de verantwoordelijkheid dat hij op tijd geleverd wordt ????

Zo kan je snel 20 % geven, als je aan die prijzen alles erbij telt !

Is er geen wettelijke limiet op prijzen van uurlonen ? Zo bv 750 euro voor 30 min te zagen vragen komt neer op een uurloon van 1500 euro/uur.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
bosprocureur
Berichten: 6858

#2 , 27 mar 2022 13:20

Hebt u een all-in prijs gekregen, en ook nog de details van de verschillende delen/werkzaamheden?

U hebt alvast het recht om "elders" een offerte te vragen neem ik aan...

LeenW
Berichten: 12840

#3 , 27 mar 2022 13:24

We leven nog steeds in een vrije markt. Een zelfstandige kan zijn uurtarief zelf kiezen, en het is aan u om daarmee akkoord te gaan of elders te gaan zoeken.

Reclame

Blaatpraat
Berichten: 3795

#4 , 27 mar 2022 20:36

Is er geen wettelijke limiet op prijzen van uurlonen ? Zo bv 750 euro voor 30 min te zagen vragen komt neer op een uurloon van 1500 euro/uur.
De afschrijving van de machine, de kost van opleiding van de medewerkers, enzovoort, vergeet u hier even ook in mee te berekenen.
Maar nee, er is geen limiet: als zelfstandige ben je vrij om te vragen wat je wilt.
Dat de klanten het accepteren, dat is wat anders.

aceke
Berichten: 138

#5 , 08 apr 2022 22:08

Laat de extra opties dan vallen en doe het zelf?

Terug naar “Consumenten Koop”