Voorrijkosten betalen

Ikwilanoniemblijven1
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Voorrijkosten betalen

#1 , 11 mar 2022 14:52

Hi!
Ik heb een vraagje. Ik was afgelopen weekend bij een paar vrienden in een andere plaats en ik belde een taxi om mij naar huis te brengen. Hij vertelde dat hij er met 20 minuten zou zijn. Ik heb daarom gelijk een andere taxi gebeld om te kijken of het sneller goed goedkoper kon. Een andere taxi kon er binnen 5 minuten zijn. Ik heb dus gelijk de eerste taxi van 20 minuten afgebeld (3 minuten zat er tussen) nu vraagt hij voorrijkosten. Ik moet dus betalen, omdat hij al onderweg was. Ik neem aan dat het kan gebeuren dat ik de taxi niet meer nodig kan hebben, misschien was er privé wel iets gebeurd. Is het verplicht om dit te betalen? Hij blijft namelijk berichten sturen en het wordt steeds bozer.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
bosprocureur
Berichten: 6858

#2 , 11 mar 2022 15:14

Denkt u nu echt dat er voor taxi's een herroepingsrecht bestaat ?

LYNX XX
Berichten: 2520
Juridisch actief: Nee

#3 , 11 mar 2022 16:07

De eerst gebelde taxi, had waarschijnlijk al de opdracht gekregen om van zijn huidige plaats naar u te rijden. En onderweg ( die 20 min. hangen af van waar die moet komen ).
U belt dan af : taxi heeft recht op de vaste startprijs.

Bovendien als u met een paar vrienden op stap bent wat maken dan enkele minuten meer ?
En kent u op voorhand de prijs van de taxirit met ene en of de andere ?

Reclame

LeenW
Berichten: 12839

#4 , 11 mar 2022 16:13

Uiteraard moet dit betaald worden, u hebt een opdracht gegeven.

Blaatpraat
Berichten: 3795

#5 , 12 mar 2022 11:52

De vraag zal vooral zijn: heeft TS expliciet de opdracht gegeven aan die taxi of niet?
Kan de taxichauffeur dit bewijzen?

Terug naar “Consumenten Koop”