DRINGEND: Casus voor practicum

the1andonlyLJ
Topic Starter
Berichten: 4
Juridisch actief: Nee

DRINGEND: Casus voor practicum

#1 , 06 mar 2022 12:24

Ik ben een student aan een universiteit en zit met de volgende casus waarin ik verweerder ben (het echtpaar) en een conclusie moet opstellen, tevergeefs vind ik echter geen argumenten en middelen die standhouden. Vandaar dat ik hier mijn kansen waag.


AllEnergies is als energieleverancier reeds 30 jaar actief in Vlaanderen. Het bedrijf heeft zijn hoofdzetel in Veurne. Dirk en Marianne Stokers-Peerdemeesters zijn sinds 12 november 2020 klant bij AllEnergies. Aangezien ze zekerheid verkiezen boven flexibiliteit, hebben zij volgens hun bijzondere voorwaarden de tariefformule 'All-in Vast Perfect' voor zowel elektriciteit als gas, met einddatum op 11 november 2021. Op 12 november 2021, wanneer een energiecrisis woedt, heeft AllEnergies de tariefformule van Dirk en Marianne omgezet naar 'All-in Variabel Maar Perfect'. Daarbij wordt de energieprijs op maandbasis bepaald aan de hand van een indexatieparameter. Dit maandtarief is telkens zichtbaar in de online klantenzone van AllEnergies voordat de voorschotfactuur verzonden wordt.