Bpost

Bpoststrikesagain
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

Bpost

#1 , 02 mar 2022 14:58

Hoihoi,

Een vraagje over Bpost.
Bpost is min of meer de standaard koerier bij invoer van pakjes uit China.(Tenzij je soms een 10-tal extra euro wil betalen voor andere koeriers).

Op de site van Bpost kun je leveringsvoorkeuren ingeven over waar je pakjes wil laten leveren.(Postpunt, veilige plaats,...)
In 2021 en vroeger respecteerde Bpost deze regeling ook voor pakjes uit China (min of meer).
Het gaat hier om pakjes met opvolging (track en trace code) waarvoor dus ook iets extra wordt betaald. Aliexpress standard shipping voor de kenners.(= zending meestal beginnend met LD)

Bij mijn eerste bestelling in 2022 blijkt dat Bpost deze regeling blijkbaar niet meer te hoeft respecteren.
M.a.w. Bpost kan vanaf nu doen en laten wat het wil met uw pakje. Gewoon in hun systeem aanmerken als geleverd, of het ook daadwerkelijk geleverd wordt of niet maakt voor hun niet uit.
De postbode mag uw pakjes vanaf nu gewoon aan uw voordeur achterlaten. Volgens hun klantendienst: "een L(D) zending is volgens hun gewoon een standaard brief zonder opvolging", ongeacht hoe groot of duur uw pakket is.
Dus na de 21% "extra" nog eens een beperkte dienstverlening erbovenop.(In vergelijking met vorige jaren)

Ben ik altijd verwend geweest door Bpost in de vorige jaren (ondanks dat de ombudsdienst voor Bpost mij in het verleden altijd gelijk heeft gegeven ivm onbeheerd achtergelaten pakjes (nl. dat dat niet kan) of is dit een nieuwe regeling sinds 2022 ?

Mvg,

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105
Berichten: 22272
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#2 , 02 mar 2022 16:21

En wat is uw vraag aan het forum?

Bpoststrikesagain
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

#3 , 02 mar 2022 16:26

Mijn vraag: "Ben ik altijd verwend geweest door Bpost in de vorige jaren (ondanks dat de ombudsdienst voor Bpost mij in het verleden altijd gelijk heeft gegeven ivm onbeheerd achtergelaten pakjes (nl. dat dat niet kan) of is dit een nieuwe regeling sinds 2022 ?"

Of in het kort: nieuwe regels Bpost voor levering pakjes buiten EU sinds 2022 ?

Reclame

Inazuma
Berichten: 9773
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#4 , 03 mar 2022 18:06

Dat is een puinhoop ...
Is gewoon hit & miss

Mijn leveringsvoorkeur is zo'n pakjesautomaat

Wordt vaker niet dan wel gerespecteerd, en om de gekste redenen.

Ene keer gaat je pakje een week lang België rond.
Laatst was het niet in pakjesautomaat gestopt omdat het een "avondlevering" was ... wat dat dan ook moge zijn.

Daarmee hebben ze dan 2 keer overdag voor gesloten deur gestaan -blijkbaar ineens geen "avondlevering" meer- en uiteindelijk ben ik het zelf moeten gaan ophalen in postkantoor in stadscentrum ...

ipv levering in 24 uur, werden dat bijna 4 dagen waarvan Bpost er nodeloos 3 met mijn pakje aan het rondleuren was.

En het volgende pakje zit dan weer gewoon tijdig in pakjesautomaat ... er zit gewoon geen lijn in.

Terug naar “Consumenten Koop”