Hoihoi,
Een vraagje over Bpost.
Bpost is min of meer de standaard koerier bij invoer van pakjes uit China.(Tenzij je soms een 10-tal extra euro wil betalen voor andere koeriers).
Op de site van Bpost kun je leveringsvoorkeuren ingeven over waar je pakjes wil laten leveren.(Postpunt, veilige plaats,...)
In 2021 en vroeger respecteerde Bpost deze regeling ook voor pakjes uit China (min of meer).
Het gaat hier om pakjes met opvolging (track en trace code) waarvoor dus ook iets extra wordt betaald. Aliexpress standard shipping voor de kenners.(= zending meestal beginnend met LD)
Bij mijn eerste bestelling in 2022 blijkt dat Bpost deze regeling blijkbaar niet meer te hoeft respecteren.
M.a.w. Bpost kan vanaf nu doen en laten wat het wil met uw pakje. Gewoon in hun systeem aanmerken als geleverd, of het ook daadwerkelijk geleverd wordt of niet maakt voor hun niet uit.
De postbode mag uw pakjes vanaf nu gewoon aan uw voordeur achterlaten. Volgens hun klantendienst: "een L(D) zending is volgens hun gewoon een standaard brief zonder opvolging", ongeacht hoe groot of duur uw pakket is.
Dus na de 21% "extra" nog eens een beperkte dienstverlening erbovenop.(In vergelijking met vorige jaren)
Ben ik altijd verwend geweest door Bpost in de vorige jaren (ondanks dat de ombudsdienst voor Bpost mij in het verleden altijd gelijk heeft gegeven ivm onbeheerd achtergelaten pakjes (nl. dat dat niet kan) of is dit een nieuwe regeling sinds 2022 ?
Mvg,