Ongewenste pakkets X

Greetfrançois
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Ongewenste pakkets X

#1 , 22 feb 2022 10:24

Eind november 2021 werd mij een gratis proefpakket van X toegestuurd waarvoor ik 9,95 euro verzendingskosten diende te betalen. Na ontvangst van het pakket heb ik onmiddellijk X laten weten dat ik geen volgende zending meer wou. Rond 25 december kreeg ik echter 2e pakket toegestuurd waarvoor ik 55 euro moest betalen. X beweerde dat de "opzegbrief" ( die minstens 2 weken voordien werd Verstuurd) te laat bij hen is aangekomen. Ben ik verplicht dit te betalen en moet ik het 2e pakket terugzenden?
Alvast bedankt
Beleefde groet

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105
Berichten: 22270
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#2 , 22 feb 2022 12:19

Als je dat pakket niet hebt gevraagd, en ook NIETS HEB ONDERTEKEND, mag je dat gewoon houden.
Probleem is waarschijnlijk het eerste pakket dat je het aangenomen en betaald.

Inazuma
Berichten: 9773
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#3 , 22 feb 2022 17:01

Na ontvangst van het pakket heb ik onmiddellijk X laten weten dat ik geen volgende zending meer wou.
Hopelijk kan je dat ook aantonen ?

Reclame

Lanox
Berichten: 3522
Juridisch actief: Nee

#4 , 23 feb 2022 11:13

TS moet helemaal niks aantonen. Dit is een verboden marktpraktijk die vroeger veelvuldig werd toegepast door oa. Lecturama en waar ze al een monsterboete voor hebben gekregen.
Het bedrijf dat u het pakket heeft gestuurd moet kunnen aantonen dat u het pakket besteld heeft. Een opt-out is niet voldoende.

Terug naar “Consumenten Koop”