"Niet nog een vraag over leveringstermijnen van wagens" hoor ik de meeste hier al denken. Echter zit ik met een vreemd probleem. Zoals bij velen is de uiterste leveringsdatum van mijn nieuwe auto ruim overschreden (lees 4 weken ondertussen). An sich geen probleem en te verwachten met de corona nasleep. Echter weigert de dealer nu een nieuwe uiterste leveringsdatum voor te stellen.
Steeds hetzelfde excuus: "We hebben van de fabriek nog geen nieuwe info gekregen". Heel leuk jongens, maar jullie kunnen dit spelletje nog een jaar spelen en ondertussen heb ik geen nieuwe wagen.
Het KB van 5 april 2019 is echter niet duidelijk en zegt niets over een nieuwe maximum leveringstermijn. De aankoop was uiteraard ook niet aangeduid als essentieel op de verkoopovereenkomst.
Dus, mag de dealer zo lang hij wilt geen nieuwe leveringsdatum voorstellen? Of is er toch ergens een maximum leveringstermijn die gerespecteerd moet worden.
Oh ja, ze hebben me trouwens nog steeds niet via een aangetekende brief op de hoogte gebracht van de vertraging. Ik ben er, uiteraard, zelf achter moeten gaan.