Verloren pakje

kobevdb
Topic Starter
Berichten: 5
Juridisch actief: Nee

Verloren pakje

#1 , 09 feb 2022 21:23

Een pakje dat ik besteld had is al 3 weken op de zelfde locatie als ik mijn track and trace link bekijk. Bij contact met de locatie waar het hoort te zijn, hebben ze me laten weten dat ze dit niet un hun bezit hebben. Het pakje is dus verloren en bpost is een onderzoek gestart. Is het in mijn recht om op dit moment al een volledige terugbetaling te krijgen van de verkoper voor het verloren pakje?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
LeenW
Berichten: 12879

#2 , 09 feb 2022 21:32

Ja, het is de verkoper die verantwoordelijk is voor de verzending (tenzij anders overeengekomen). Hij moet het dan zelf maar regelen met bpost.

kobevdb
Topic Starter
Berichten: 5
Juridisch actief: Nee

#3 , 09 feb 2022 21:35

Ja, het is de verkoper die verantwoordelijk is voor de verzending (tenzij anders overeengekomen). Hij moet het dan zelf maar regelen met bpost.
Kan ik dus ook al mijn geld terugkrijgen wanneer het onderzoek naar het verloren pakje nog bezig is?

Reclame

LeenW
Berichten: 12879

#4 , 09 feb 2022 21:54

Ja, het is de verkoper die verantwoordelijk is voor de verzending (tenzij anders overeengekomen). Hij moet het dan zelf maar regelen met bpost.
Kan ik dus ook al mijn geld terugkrijgen wanneer het onderzoek naar het verloren pakje nog bezig is?
Beleefdheidshalve zou ik wachten tot dit afgerond is, de verkoper heeft dit immers ook niet gewild. Maar veel zou ik ook niet verwachten van dat onderzoek.

Terug naar “Consumenten Koop”