Hulp nodig met student ondernemer

kenthij
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

Hulp nodig met student ondernemer

#1 , 23 jan 2022 18:15

Beste juristen

Ik heb 05/12/2021 mijn Iphone binnen gedaan bij een niet erkende apple hersteller omdat er een klein barstje zat in mijn achterscherm. De student ondernemer ging hiermee akkoord om het te maken en gaf me de volgende dag het toestel terug. Het achterste scherm was niet goed gelijmd waardoor het terug gebarsten was -> Iphone terug binnen gedaan, terug op gaan halen en toen bleek dat door de reparatie de microfoon stuk was gegaan. Na een paar dagen het toestel opnieuw binnen gedaan om hem te laten herstellen. Toen heeft hij het voorste scherm kapot gemaakt, hierna hebben we dit nog eens enkele keren herhaald zonder succes. De gsm is niet meer te maken volgens een officiële apple hersteller.

Nu bied de student mij een refurbished toestel aan om zijn schade te vergoeden. Hier ga ik niet mee akkoord omdat het toestel nog geen jaar oud was, Het liefst zou ik gewoon een nieuw toestel krijgen of vergoed worden naar wat het toestel waard was voor dat ik hem de eerste keer binnen bracht. Nu is mijn vraag: Wat kunnen wij doen tegen deze persoon, en is hij niet verplicht om een aansprakelijkheidsverzekering te hebben (hij zegt dat hij die niet heeft) ?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
LeenW

#2 , 23 jan 2022 18:40

De verzekering is niet verplicht, hij moet dit zelf maar betalen. Via aangetekende ingebrekestelling met verdere stappen dreigen als hij dit niet in orde maakt.

kenthij
Topic Starter

#3 , 23 jan 2022 18:43

Maar ik kan wel eisen dat hij het bedrag terug betaald ?

Reclame

Franciscus

#4 , 23 jan 2022 21:22

Wat zijn de bewijzen dat hij
- ondernemer is
- aan uw iphone gewerkt heeft?

in het zwart??

kenthij
Topic Starter

#5 , 24 jan 2022 14:13

Wat zijn de bewijzen dat hij
- ondernemer is
- aan uw iphone gewerkt heeft?

in het zwart??
Hij heeft een BTW nr.

Whatsapp gesprekgeschiedenis / opnames van telefoongesprekken en dergelijke waar hij ook toegeeft fouten te hebben gemaakt.

Franciscus

#6 , 24 jan 2022 23:34

Dan is hij ondernemer. En kan aansprakelijk zijn
Wet consumentenrechten.

Terug naar “Consumenten Koop”