bezoekers voor ingang afraden om te tekenen

V Snoeck
Topic Starter
Berichten: 2

bezoekers voor ingang afraden om te tekenen

#1 , 03 jun 2006 10:20

-Onlangs had ik een intakegesprek bij een datingkantoor.
-Na het lange gesprek waarin je psychologisch wordt bespeeld kreeg ik een contract onder ogen en werd ik verleid tot het direct tekenen ervan, want voor nadenken was geen tijd ivm het drukke inschrijfschema van het kantoor. Ook betaalde ik de rekening per pinautomaat.
-Direct erna had ik spijt en heb ik op dezelfde dag het inschrijven geannuleerd. Een kwart van de kosten (ruim 2600 euro) wordt niet teruggeven. Hiervoor hebben zij zich wettelijk ingedekt. Ik ben erin getrapt.
-Nu wil ik bezoekers van het kantoor waarschuwen door hen bij de ingang informatie op papier mee te geven. Hierop staat als dringend advies dat ze eerst bedenktijd van een paar dagen nemen voordat ze een handtekening zetten en betalen.
-Mijn vraag is: is dit wettelijk toegestaan of kan ik hier problemen mee krijgen?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Anke
Berichten: 365
Contacteer: Website

#2 , 03 jun 2006 16:10

... nu wil ik bezoekers van het kantoor waarschuwen door hen bij de ingang informatie op papier mee te geven. Hierop staat als dringend advies dat ze eerst bedenktijd van een paar dagen nemen voordat ze een handtekening zetten en betalen ...

Laat het duidelijk zijn dat zulks doen uitgesloten is.


Anderzijds vind ik de handelswijze van het huwelijksbureau bedenkelijk en buiten proportie.

Neem contact met een advocaat uit uw buurt teneinde deze zaak verder na te kijken. Nadien zal hij u adviseren of er al dan niet dient klacht neergelegd te worden bij de politie en over de te ondernemen stappen.

http://www.consumentenbedrog.be/cat.php?ID=1

V Snoeck
Topic Starter
Berichten: 2

#3 , 04 jun 2006 11:02

Bedankt voor het antwoord.
Kunt u ook aangeven waarom het uitgesloten is om bezoekers te waarschuwen?

Reclame

Anke
Berichten: 365
Contacteer: Website

#4 , 04 jun 2006 11:37

Beste,

Omdat het niet toegestaan is dat u op een dergelijke wijze de economische activiteiten van betrokkene in gedrang brengt.

Terug naar “Consumenten Koop”